چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام‌ جمعه بجنورد با بیان اینکه ویروس و بیماری کرونا یک آزمون الهی است، گفت: ابتلا به این آزمون‌ها برای ظالم تأدیب، برای مؤمن امتحان و برای اولیای الهی ارتقای درجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با شماری از مسئولان استانی، با اشاره به برخی سؤالات و شبهات مطرح شده درباره کرونا، اظهار کرد: یکی از سؤالاتی که مطرح می‌شود این است که فلسفه بلاها و بیماری‌ها چیست؟ چرا انسان مریض شده و چرا در زندگی‌اش مبتلا به بلا می‌شود؟

 وی افزود: در روایات و قرآن آیات زیادی داریم که جواب سؤال فوق را می‌دهد، به یک نمونه اشاره می‌کنم که امام علی(ع) می‌فرمایند: «إِنَّ الْبَلَاءَ لِلظَّالِمِ أَدَبٌ وَ لِلْمُؤْمِنِ امْتِحَانٌ وَ لِلْأَنْبِیَاءِ دَرَجَةٌ وَ لِلْأَوْلِیَاءِ کَرَامَة؛ یعنی بلا برای ظالم ادب و تنبیه کردن است، برای مؤمن امتحان است، برای انبیا درجه است و برای اولیا کرامت.»

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اگر آدم ظالم و ستم گر باشد خدا یک گرفتاری برایش درست می‌کند که گوش مالی‌اش کند و نشان می‌دهد که قدرتی بالاتر از تو در عالم هست.

وی افزود: خداوند برای آدم‌های ظالم گرفتاری‌هایی در زندگی‌شان ایجاد می‌کند تا آن‌ها را متنبه کند و غرور سرمستی آن‌ها را بگیرد و بشکند و بگوید که «یدالله فوق ایدیهم»؛ یعنی قدرت خدا فوق تمام قدرت‌ها است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: هیچ‌وقت زندگی برای انسان مؤمن یکسان نیست، گاهی در دست‌اندازها گرفتار می‌شود مثل ماشینی که راننده سوار آن بوده و در حال رفتن است، یک‌مرتبه سرعت‌گیر می‌بینید این سرعت‌گیر برای این است که غافل نباشد و به خواب فرو نرود.

وی گفت: این زندگی یکسان ممکن است ما را به خواب غفلت بکشاند، مثل راننده‌ای که در جاده صاف امکان دارد خوابش ببرد یا اینکه مسافران خوابشان ببرد و با یک تکان همه از خواب بیدار می‌شوند.

امام‌جمعه بجنورد افزود: گاهی در زندگی‌ها مؤمن هستیم ولی خدا سرعت‌گیرهایی برای ما به وجود می‌آورد تا از خواب غفلت ما را بیرون بکشد.

وی اظهار کرد: زندگی اگر یکسان باشد غفلت‌ها سراغ ما می‌آید، گاهی بیماری‌ها ما را متنبه می‌کند و یا یک تصادف مختصر حواس ما را جمع می‌کند که درست رانندگی کنیم یا اینکه صدقه نداده‌ایم یا گاهی مشکلی برای ما پیدا می‌شود که با صدقه دادن مشکل برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha