شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست تجلیل از گروه‌های جهادی طلاب فعال در مبارزه با کرونا و مدافعان سلامت

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: در زمینهٔ مقابله و مبارزه با کرونا پیوند روحانیت و پزشکان و پرستاران بسیار زیبا بود و منشأ برکات فراوانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار گروه‌های جهادی طلاب و مدافعان سلامت که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، با بیان اینکه مدافعان سلامت در جریان مقابله با کرونا حافظ جان و سلامت مردم شدند و در ردیف مدافعان حرم و حریم و شهدا قرار گرفتند، افزود: اینکه برخی افراد شبانه‌روز خود را وقف سلامت کسانی کردند که از ویروس کرونا متأثر شده بودند بسیار باارزش و ستودنی است.

وی اضافه کرد: این زیبایی نظام اسلامی و تجلی‌گر نگاه متعالی مردم ما است، برخلاف نگاه غرب که همه اخلاقیات آنها سودمحور بوده و اخلاق را تا جایی پیگیری می‌کنند که سود شخصی آنها به خطر نیفتاده است؛ اما اسلام این‌گونه تأکید کرده که خود را نبینید بلکه ابتدا دیگران را دیده و برای رفع گرفتاری آنها تلاش کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: کرونا گرچه آثار تخریبی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی داشت اما تجربه‌ای بود که نگاه ما را به دنیا معرفی کرد و به همه نشان داد فرهنگ ایران اسلامی فرهنگ دفاع از بشریت و انسانیت است.

وی افزود: برخلاف کشورهای غربی که در بین بیماران کرونایی گزینش کرده و از درمان پیران به نفع جوانان صرف‌نظر می‌کردند در کشور ما برای سلامت همه تلاشی جهادگونه صورت می‌گیرد؛ زیرا در اسلام جوان و پیر نداریم و انسان، انسان است که در جریان مقابله با کرونا این نگاه وسیع اسلام به دنیا مخابره شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ایران این ویروس را به‌خوبی مدیریت کرد، دلیل آن هم این است که دین و مذهب و آیین در ایران جایگاه خود را حفظ کرده و اقشار مختلف برای مقابله با کرونا با اعتقاد اسلامی و انسانی خود وارد عرصه شدند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: در زمینهٔ مقابله و مبارزه با کرونا پیوند روحانیت و پزشکان و پرستاران بسیار زیبا بود.

وی تصریح کرد: این فعالیت‌های مشترک و همکاری و هم‌افزایی نشان داد که همه‌جا می‌توانیم باهم باشیم و باهم بودن برکت دارد؛ زیرا اگر همه با هم باشیم مشکلات ما زودتر رفع می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تداوم رعایت مسائل بهداشتی برای پیشگیری از کرونا، اظهار کرد: با کاهش روند ابتلا به این بیماری ذوق‌زده نشویم و زحمت‌های گذشته را هدر ندهیم؛ ازاین‌رو باید رعایت مسائل و توصیه‌های بهداشتی تا ریشه‌کنی این بیماری ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha