چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ نشست روحانیون، طلاب و حوزویان شهرستان بیجار با مدیر حوزه علمیه کردستان

حوزه/ در جلسه مدیر و معاونان مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران با حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر، مدیر جدید حوزه علمیه کردستان، مسائل و مشکلات این مدرسه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مدیران، معاونین و اساتید مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران امروز با مدیر جدید حوزه علمیه استان کردستان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر، به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه کردستان، از خدمات مدیر سابق حوزه استان تقدیر کرد و اظهار داشت: مدارس علمیه در سطح استان کردستان در دو بعد کمی و کیفی در سالهای گذشته توسعه خوبی داشته اند، ولی با این وجود برخی از کاستی ها همچنان در مدارس علمیه به ویژه مدرسه علمیه کامیاران وجود دارد که امیدواریم با حمایت و پیگیری حضرتعالی این مشکلات برطرف شود.

وی به برخی از مشکلات مدرسه علمیه کامیاران اشاره کرد و اظهار داشت: مدرسه علمیه امام باقر (ع) ۱۲ استاد دارد در حالی که اکنون برای اسکان این اساتید تنها ۹ استادسرا در اختیار داریم و نیازمند تهیه ۳ استادسرای دیگر هستیم، لذا از حضرتعالی درخواست می کنیم که مشکلات این اساتید را در این زمینه مورد توجه قرار دهید.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یکی دیگر از مسایلی که در این روزها نیازمند طرح آن هستیم مباحث آموزشی در مدارس علمیه استان به ویژه مدرسه علمیه کامیاران است.

وی تصریح کرد: از یک سو بیماری کرونا، بسیاری از مراکز علمی و آموزشی کشور همانند مدارس علمیه را به تعطیلی کشاند و از سوی دیگر ان شاءالله به زودی وارد ماه رمضان؛ ماه مهمانی خدا می شویم، لذا لازم است که تدابیری اندیشیده شود که هم طلاب بیشتر از این از مباحث آموزشی دور نشوند و هم اینکه برنامه ریزی انجام شود که در ایام ماه مبارک رمضان شاهد تراکم دروس آموزشی برای طلاب نباشیم.

حجت الاسلام حسینی گفت: امیدواریم که با پیگیری های مدیر جدید حوزه علمیه کردستان شاهد برطرف شدن هرگونه مشکل در مدرسه علمیه کامیاران باشیم تا ان شاء الله این مدرسه علمیه در سطح استان به عنوان یکی از مراکز علمی و دینی مهم شناخته شود.

مشکلات مدارس برطرف می شود

حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر، مدیر حوزه علمیه کردستان نیز در این جلسه، بیان کرد: مشکلاتی که حجت الاسلام حسینی بیان کرد، متاسفانه وجود دارد، لذا باید با تشکیل کارگروه های خاص این مشکلات را شناسایی و نسبت به رفع آنها تلاش کرد.

وی ادامه داد: بی شک نمی توان ادعا کرد که مدارس علمیه استان بدون مشکل هستند و این امری طبیعی است، لذا ان شاء الله سعی خواهیم کرد با همکاری معاونین، مدیران مدارس و... مشکلات را ابتدا شناسایی و سپس نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

مدیر حوزه علمیه کردستان بیان کرد: در روزهای گذشته با مدیران مدارس علمیه استان نشست های جداگانه ای برگزار شده  و بسیاری از  کاستی ها شناسایی شده است و ان شاء الله با همیت و تلاش همه شما بزرگواران شاهد شکوفایی بیش از پیش مدارس علمیه در این خطه از ایران اسلامی باشیم.

در ادامه این جلسه هر یک از حاضران نظرات، پیشنهادات و مشکلات موجود را مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha