شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رسول فلاحتی - گیلان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی گفت: با توجه به نشر ویروس کرونا در کشور و محدود شدن اجتماعات، تعطیلی مساجد، هیئات و...، یکی از ابزارهای خوب برای تبلیغ دین، فضای مجازی است.

حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به عرصه های جدید تبلیغی در ماه رمضان امسال به دلیل شیوع کرونا گفت: با توجه به نشر ویروس کرونا در کشور و محدود شدن اجتماعات، تعطیلی مساجد، هیدات و...، یکی از ابزارهای خوب برای تبلیغ دین، فضای مجازی است، برای همین باید از این فرصت پیش آمده، نهایت استفاده را برای ابلاغ پیام دین به جوانان، نوجوانان و همه اقشار جامعه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان ادامه داد:  فضای مجازی دارای برکاتی است از جمله آن سرعت در نقل و انتقال، کم هزینه بودن، وسیع بودن فعالیت و دارای مخاطبان بیشتر است اثرگذاری بیشتر است.

رصد شبهات و پاسخ عالمانه به شبهات

وی افزود: از جمله موضوعات تبلیغی که در این ایام می تواند در فضای مجازی به آن پرداخت، رصد شبهات  است که در این ایام وجود دارد، چون عالم بصیر و هوشیار کسی است نسبت به حوادث و شبهات زمان خودش آگاه باشد تا به موقع بتواند وارد میدان شده و به پاسخ گویی عالمانه و پاسداری از ارزشهای دینی بپردازد.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: یکی دیگر از موضوع های تبلیغی، توجه به مباحث اخلاقی و شبهات مطرح شده در این رابطه است. در گذشته علما به مسائل اخلاقی جامعه و جوانان توجه داشته اند و مباحثی را مطرح می کردند، اما در شرایط جدید نیاز جوانان به مباحث اعتقادی و حتی شبهاتی که در این باب وارد شده، دو چندان شده است. برای اثرگذاری بیشتر باید به عرصه های جدیدی که موجب تزلزل مباحث اعتقادی مردم و جوانان می شود، ورود کرده و پاسخ داد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان در ادامه  به آیه ۳۹ احزاب به رسالت های مبلغین اشاره کرد و گفت: خدای عالم در آیه ۳۹ احزاب می فرماید« الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَ لَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا»؛ در این آیه رسالت های مبلغین به خوبی اشاره شده است.

امام جمعه رشت با اشاره به نقل قولی از مرحوم حضرت آیت الله بروجردی افزود: ایشان به مبلغین توصیه می کردند که «هیچ رسالتی بالاتر از تبلیغ دین و هیچ عمل بالاتر از عمل  و دعوت به دین نیست».

رسالت های مبلغین

وی اظهار کرد: مبلغ رسالت هایی دارد که از مهمترین آنها اصلاح نفس خود و جامعه است و  مهمترین پیش نیاز اصلاح نفس و تربیت؛ خودسازی، عالم شدن و رعایت اصول اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی اظهار کرد: خود سازی هم نیازمند عواملی چون توجه به دعا، تلاوت قرآن، داشتن رابطه با خدای متعال، برخوداری و بهره برادری از اساتید اخلاق، عمل به دین و ارتباط با سیره عملی اهل بیت(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اضافه کرد: وقتی طلبه ای عالم شد و خود سازی کرد، لازم است وارد جامعه شود و به اصلاح جامعه هم بپردازد. در این رابطه لازم است به مواردی چون پاسداری از دین، حفظ اسلام، تربیت و تعلیم مردم با استفاده از آیات و روایات و سیره معصومین(ع)، مداری کردن با مردم، آشنا کردن مرد با ترفندهای دشمن توجه کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز در شرایطی هستیم که دشمنان همه تلاشان را برای از بین بردن دین و انقلاب بکار بسته اند، اظهار داشت: یکی از مسائلی که باعث می شود فتنه دشمنان خنثی شود، بصیرت دادن به مردم است. از جمله رسالت های مهم طلبه ها و مبلغین، بصیرت افزایی به و مردم از انواع فتنه و برنامه های دشمن است. مردم باید نسبت به حوادث و اتفاقات کشور و برنامه های معاندین هوشیار باشند و آگاهی  بخشی از رسالت های مبلغین است.  

 وی ادامه داد: همراه بودن با مردم و نوجوان از دیگر رسالت های مبلغین و روحانیون در این روزهای سخت کرونایی است. این مسئله مورد تأکید رهبر انقلاب است و درعین حال شرایط طوری است که باید برای موفقیت و تاثیرگذاری به جوانان توجه کرد تا کشور زودتر بتواند از مشکلات رهایی یابد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی گفت: یکی دیگر از موضوعات در باب رسالت، توجه به رعایت اصول اخلاقی است. اگر طلبه ای خود به آنچه می گوید عمل نکند، نمی تواند فرد موفقی در تربیت سازی جامعه باشد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha