شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی

حوزه/ امام جمعه ساری گفت: از جمله عوامل تقویت دینی در جوانان این است که با افراد باایمان، علما، صالحان، انسان‌های باتقوا و خداترس هم‌نشینی و نشست و برخاست داشته باشند تا بتوانند در کنار آن باورهای دینی خود را از هر گزندی حفظ و تقویت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به موضوع تقویت دینی جوانان، گفت: برای تربیت دینی جوانان و این که چه برنامه هایی باید اجرا کرد تا جامعه سالم و جوان ما متدین تربیت شود، راهکارهای زیادی هست، از جمله این که، باید کاری کرد که جوان از فضای آلوده، معصیت و گناه فاصله بگیرد چرا که حضور در فضای گناه وسوسه برانگیز و موجب سستی در ایمان جوان می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: خدا می فرماید «قُلْ رَبِّ أَعُوذُ بِک مِنْ هَمَزاتِ الشَّیاطینَ»، از وسوسه شیطان و از حضور شیطان باید ترسید چرا که موجب سستی در ایمان می شود. در مجالس گناه شیطان حضور دارد و کاری می کند که افراد و جوانان مؤمن، بی‌ایمان شده و یا در عقیده و اعتقاد سست و بی تفاوت شوند.

امام جمعه ساری اظهار داشت: عامل دوم در تقویت دینی، التزام، تقید و تعهد عملی به احکام شرعی است. همین التزام عملی، متشرع بودن، تقید داشتن به مبانی دینی و نگاه نکردن به نامحرم گام مهمی برای تقویت دینی است که جوان می تواند در خود ایجاد کند و به وجود بیاورد.

وی عنوان کرد: از دیگر عوامل برای تقویت دینی این است که جوان با افراد باایمان، علما، صالحان، انسان های باتقوا و خداترس همنشینی و نشست و برخاست داشته باشد تا بتواند در کنار آن باورهای دینی خود را از هر گزندی حفظ و تقویت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی شرکت، حضور و مشارکت در عبادت‌های جمعی و خیرخواهانه مثلا شرکت در گروه‌های جهادی، راهیان نور و انجام فعالیت های خیرخاهانه را از دیگر عوامل تقویت باورهای دینی در جوانان برشمرد و گفت: امروز جوانان و طلاب جوان در بحث ویروس کرونا و عرصه جهاد سلامت، نقش بسیار خوب و پررنگی داشته و ایفاء کردند، و باید کاری کرد این نوع فعالیت ها در جامعه روز به روز از سوی جوانان بیشتر شود تا شاهد قوی تر و مستحکم شدن ایمان آنها باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که خانواده و والدین هم می توانند نقش مهمی در تقویت دینی جوانان داشته باشند، گفت: اینها نمونه ای از راهکارهای تقویت دینی در جوانان بوده که با به کار بستن هر یک از این موارد می توان شاهد جامعه سالم و جوانان مؤمن، متعهد و مقید بود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha