پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصویری رپورٹ| قم مقامی مسجد میں خواتین فری ماسک تیار کرنے میں مشغول

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول(س) از دوخت و توزیع ۲۶ هزار ماسک توسط بانوان طلبه این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: طلاب این مدرسه برای مقابله با کرونا لباس سپید پوشیدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اعظم سادات کاظمی در گفتگویی به تشریح فعالیت‌های جهادی ستاد مدافعان سلامت «ریحانه» پرداخت و اظهار داشت: با شیوع ویروس منحوس کرونا ستاد سلامت «ریحانه» با حضور طلاب جهادی و نیروهای مردمی تحت اشراف مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول(س) در چهار نقطه تهران راه اندازی شد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول(س) ادامه داد: در حال حاضر قریب به دو ماه است ستاد سلامت «ریحانه» در ۴ شعبه واقع در میدان شهدا، میدان خاوران، میدان راه آهن و منطقه ابوذر فعالیت دارد و به مردم عزیز خدمت رسانی می کند.

وی به بخشی از فعالیت های این ستاد اشاره کرد و گفت: جلب امکانات مالی از طلاب و خانواده ایشان، شناسایی خیرین و تعامل با دیگر گروه‌های جهادی به منظور جلب امکانات و تامین مالی فعالیت های ستاد از جمله اقداماتی بود که از همان ابتدا انجام شد.

کاظمی در ادامه بیان داشت: از دیگر اقدامات جهادی این ستاد شامل ثبت نام از بانوان طلبه مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول(س) و دیگر علاقمندان به فعالیت جهادی در عرصه سلامت، تعامل با مجموعه های حاضر در خط مقدم مبارزه با کرونا مانند بیمارستانها و احصای نیازمندی کادر درمانی، تعامل با پادگانها جهت دوخت ماسک برای سربازان، بررسی وضعیت مناطق محروم جنوب شهر تهران و شناسایی افراد نیازمند می شود.

مدیر مدرسه علمیه خواهران ریحانةالرسول(س) به تولید و توزیع ماسک اشاره کرد و ادامه داد: از تاریخ ۲۷ اسفند ۹۸ با نظارت و آموزش کارشناسان وزارت بهداشت دوخت ماسک با حضور ۵۰ بانوی طلبه در این مدرسه علمیه آغاز شد و تا کنون قریب به ۲۶ هزار ماسک تولید و به بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و مناطق محروم به صورت رایگان تحویل داده شده است.

وی حضور طلاب در بیمارستان ها را مایه دلگرمی و سرمایه اجتماعی دانست و عنوان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده اعزام طلاب و فراگیران حوزه های تابعه در قالب گروه جهادی «عمار رهبر» به بیمارستانها جهت کمک رسانی به کادر درمانی بود؛ از جمله وظایفی که این گروه در بیمارستان ها برعهده داشتند می توان به پایش سلامت پرسنل، کادر درمانی و مراجعه کنندگان در مبادی ورودی بیمارستانها اشاره کرد.

کاظمی ادامه داد: تعدادی از بانوان طلبه مدرسه علمیه خواهران ریجانه الرسول (س) با پوشیدن لباس سپید جهاد در بخش های بستری بیماران کرونایی حاضر شدند و همچنین مشارکت در طرح غربالگری و تماس تلفنی با خانواده بیمار و آموزش نکات لازم قرنطینه و مراقبت از بیمار جهت جلوگیری از شیوع بیماری از دیگر اقدامات انجام شده در ستاد سلامت «ریحانه» به شمار می رود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha