جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
632ed.jpg

حوزه/ حضور در بخش های بستری بیماران کرونایی، آموزش موارد ضروری بعد از ترخیص و حین قرنطینه، تماس تلفنی با خانواده بیمار و آموزش نکات لازم قرنطینه و مراقبت از بیمار از فعالیت‌هایی است که طلاب مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) در ستاد سلامت «ریحانه» انجام می دهند.

 اعظم‌سادات کاظمی، مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به فعالیت جهادی اساتید و طلاب این مدرسه در ستاد مدافعان سلامت قرارگاه «ریحانه»، اظهار داشت: ستاد مدافعان سلامت «ریحانه» زیر نظر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) و تحت اشراف حجت الاسلام والمسلمین دسمی در چهار نقطه تهران از جمله میدان شهدا، میدان خاوران، میدان راه آهن و منطقه ابوذر برای مقابله با کرونا فعالیت می کند.

وی با تأکید بر این که طلاب جهادی مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) تا شکست ویروس منحوس کرونا پای کار سلامت مردم خواهند بود، افزود: رهبر معظم انقلاب درباره ویژگی کار جهادی می فرمایند: «کار جهادی، به معنی کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده‌ هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است و این دو هیچ یک، نقطه‌ پایان ندارد، پس کار جهادی امروز شما می‌تواند ده‌ها و صدها برابر، کیفیت، ارتقاء و گسترش یابد».

کاظمی با اشاره به مشارکت اساتید و طلاب این مدرسه در همه عرصه های ارائه خدمت، ابراز داشت: جذب امکانات مالی و فعالیت طلاب در جهت تامین مالی فعالیت های ستاد با شناسایی خیرین و همچنین تعامل با دیگر گروه های جهادی جهت تأمین امکانات از جمله خدمات این قرارگاه بوده که همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) با بیان اینکه خدمات اجتماعی روحانیت بیانگر وحدت و انسجام حوزه های علمیه و مردم در شرایط سخت و دشوار کنونی است، تصریح کرد: از دیگر فعالیت های این قرارگاه می توان به ثبت نام از طلاب مجموعه و دیگر علاقه مندان به فعالیت جهادی در عرصه سلامت، تعامل با مجموعه های حاضر در خط مقدم مبارزه با کرونا مانند بیمارستان ها و احصای نیازمندی آنها، دوخت ماسک برای سربازان وطن و بررسی وضعیت مناطق محروم جنوب شهر تهران اشاره کرد.

تولید ۲۶ هزار ماسک با مشارکت ۵۰ طلبه جهادگر

وی با اشاره به مشارکت اساتید، طلاب و گروه های جهادی در تولید ماسک، بیان داشت: کار تولید ماسک و تحویل آن ها به بیمارستان ها و پادگان ها و توزیع بخشی از آن در مناطق محروم جنوب شهر تهران از ۲۷ اسفند ۹۸ با نظارت و آموزش کارشناسان وزارت بهداشت تا به امروز ادامه داشته و خواهد داشت و الحمدلله توانسته ایم بیش از ۲۶ هزار ماسک با مشارکت ۵۰ طلبه جهادگر و دیگر گروه های جهادی مردمی تولید کنیم و این فعالیت ها همچنان در کارگاه ها و منازل طلاب ادامه دارد.

گروه جهادی عمار به بیمارستان های تهران

مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) تهران اضافه کرد: اعزام طلاب در قالب گروه جهادی عمار رهبر به بیمارستان های تهران جهت کمک به کادر درمانی از دیگر اقدامات مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) بود. طلاب با حضور در این مراکز طی هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان ذی ربط؛ پایش سلامت پرسنل، کادر درمانی و مراجعه کنندگان در مبادی ورودی بیمارستان ها، با سنجش تب و کنترل میزان اکسیژن خون را بر عهده دارند.

پرستاری طلاب از بیماران کرونایی

کاظمی در پایان با اشاره به کمک و پرستاری طلاب از بیماران کرونایی، خاطرنشان کرد: ورود به بخش های بستری بیماران کرونایی و آموزش موارد ضروری بعد از ترخیص و حین قرنطینه، تماس تلفنی با خانواده بیمار و آموزش نکات لازم قرنطینه و مراقبت از بیمار جهت جلوگیری از شیوع بیماری از جمله فعالیت‌هایی است که طلاب مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) در ستاد سلامت «ریحانه» انجام می دهند. ۳۱۳/۴۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha