جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حضور روانشناسان جهادی در بیمارستان های کرونایی

حوزه/ مسئول قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون(س) با تاکید بر این که طلاب جهادی‌ کادر درمان را تنها نمی گذارند، از نیاز فوری بیمارستان‌های تهران به ۲۰۰ نیروی جهادی خبر داد.

حجت‌الاسلام رضا کریمی، مسئول قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون(س)  با اشاره به برخی از دستاوردهای این قرارگاه در راستای مقابله با موج اول کرونا، گفت: این قرارگاه در گام اولیه فعالیت خود از ۱۷ مرکز درمانی و ۱۱ بیمارستان تهران سرکشی کرد تا نیازهای کادر درمانی را احصا کند و سپس با اعلام به مساجد، هیأت‌ها و گروه‌های جهادی برای تولید اقلام بهداشتی مختلف مانند ماسک، گان و شلید و ... اقدام کرد که در مجموع ۱۲۳ هزار ماسک، ۳۶۰۰ گان و ۲ هزار شلید و بسیاری از اقلام بهداشتی مورد نیاز را در قالب جهاد دوزندگی خود تولید کرد.

 ۱۵ هزار شیفت طلاب جهادی در بیمارستان‌ها

وی با اشاره به اینکه باتوجه به ارتباط این قرارگاه با مجموعه‌های درمانی بحث اعزام نیروهای مردمی برای کمک به کادر درمان با هماهنگی این قرارگاه اجرایی شد، تصریح کرد: در این راستا ۷۴۱ نیروی داوطلب آموزش دیدند و در مجموع ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر شیفت در بیمارستان‌ها برای کمک به کادر درمان حضور پیدا کردند.

نیاز فوری مراکز درمانی به «همیار سلامت»

کریمی با اشاره به اینکه در زمینه مقابله با موج دوم ویروس کرونا مهمترین نیاز امروز کادر درمانی، فعالیت مجدد نیروهای جهادی در قالب «همیار سلامت» در بیمارستان‌ها است، تصریح کرد: اسفندماه و فروردین‌ماه باتوجه به تعطیلی مراکز اداری، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و ... تعداد نیروهای جهادی بسیاری وارد بیمارستان‌ها شدند و به کادر درمان برای طی روند درمان بیماران کمک‌رسانی کردند.

مسئول قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون گفت: تفاوت دوران کنونی با سه ماه قبل در این است که پزشکان و پرستاران به دلیل فشار بالای کار و طولانی شدن زمان کار، بسیار خسته شده‌اند و تعداد بسیاری نیز مبتلا به این بیماری شدند و به شدت نیازمند حضور نیروهای جهادی در بیمارستان‌ها هستند. همچنین در دوره کنونی افراد بستری شده حال وخیم‌تری باتوجه به بروز و ظهور علایم جدیدتر در این بیماری هستند که رسیدگی به آن‌ها بسیار سخت شده است.

تفاوت حضور طلاب جهادی‌ با همراه بیماران

وی با بیان اینکه شرایط به قدری سخت شده است که شاید باب حضور همراه در کنار بیماران باز شود که قطعاً خطرناک خواهد بود، گفت: نیروهای جهادی در بیمارستان‌ها با تجهیزات کامل اعم از شیلد، ماسک و گان حاضر می‌شوند و آموزش‌های لازم را نیز گذارنده‌اند و کاملا با حضور همراه در کنار بیماران متفاوت است و می‌توانند باری از روی دوش کادر درمان بردارند.

طلاب جهادی‌ کادر درمان را تنها نمی گذارند

کریمی ادامه داد: در مرحله اول گروه‌های جهادی علاوه بر حضور، آبمیوه یا میان وعده به بیمارستان‌ها ارسال می‌کردند که خود موجب دلگرمی کادر درمان بود، اما این روزها در گفت‌وگو با این قشر این گونه بیان می‌کنند که ما تنها مانده‌ایم.

مسئول قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون با اشاره به اینکه هم‌اکنون با فراخوان صورت گرفته نیروهای جهادی در ۴ بیمارستان ضیائیان، امام خمینی (ره)، شریعتی و شهدای تجریش حضور پیدا کردند، گفت: بیمارستان‌های دیگری همچون بهارلو، امیراعلم، امام حسین (ع) و ... مدت‌هاست که اعلام نیاز کرده‌اند و به دلیل کمبود نیرو هنوز نتوانستیم اجابت کنیم.

نیاز فوری به ۲۰۰ نیروی جهادی در بیمارستان‌های تهران

وی گفت: در حال حاضر به سرعت نیازمند حضور ۲۰۰ نیروی جهادی در بیمارستان‌ها هستیم که برای تأمین این افراد حداقل باید ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ داوطلب ثبت‌نام کنند تا با بررسی‌های لازم و انجام گزینش در نهایت ۲۰۰ نیرو به بیمارستان‌ها اعزام شود.  همچنین در این مرحله ما برای کمک‌رسانی به بیمارستان‌های آبادان نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم.

کریمی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.jsalamat.ir  برای حضور در بیمارستان‌ها اعلام آمادگی کنند که برای این امر محدودیت سنی بین ۱۸ تا ۴۵ سال، نداشتن بیماری‌های زمینه‌ای حتی در حد حساسیت فصلی و ... در نظر گرفته شده است.

جهادی‌ها برای روحیه‌دادن به کادر درمان در عید غدیر بسیج شوند

مسئول قرارگاه جهادگران سلامت حضرت نرجس خاتون با بیان این‌که در گام دوم بنا داریم در ایام عید غدیر برنامه‌هایی در راستای روحیه‌دهی به کادر درمان و بیماران اجرایی کنیم، افزود: در مرحله اول این بیماری، خیرین و گروه‌های جهادی شیرینی، گل و میان وعده به بیمارستان‌ها ارسال می‌کردند و یا در مناسبت‌های مختلف اجرای برنامه داشتند، اما هم‌اکنون این برنامه‌ها کاملاً قطع شده است. لذا بنا داریم در فاز دوم این مرحله با کمک خیران و مداحان برای روحیه‌دهی به بیماران و کادر درمان در روز عید غدیر برنامه‌ریزی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این مرحله بیمارستان‌ها کمتر نیازمند شیلد، ماسک و گان هستند و گروه‌های جهادی مختلف نباید توان خود را در این زمینه‌ها متمرکز کنند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • گمنام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    1 0
    بابا من میخوام کمک کنم چیکار کنم صدهزار فرم پر کردم زنگ نزدید تورو به امام حسین بگید بیام کار کنم شمارو به ابولفضل بگید بیام کار کنم چیکار کنم دیگه حلالتون نمیکنم اگه بهم زنگ نزنید بیام کمک کنم من دوتا عموهام شهیدن داییم شهده منم به اطاعت از راه اونا باید کار جهادی بکنم زنگ بزنید شمارو به امام حسین
  • سارا قاسمی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    به طور داوطلبانه مشغول به کار باشم