پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ابوترابی فرد

حوزه/ پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های اخلاقی حوزه خواهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد، به صورت برخط و مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های اخلاقی ویژه مدیران، معاونین، اساتید و کادر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور، با اشاره به این مطلب که دنیا و آخرت محصول افعال اختیاری انسان است، گفت: دنیا و آخرت محصول فعل ارادی و اختیاری انسان است و در این موضوع کاملاً بین زنان و مردان تساوی وجود دارد و هیچ تفاوتی بین افراد انسان نیست.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: عمل صالح تنها ابزار رسیدن به کمال است و با این ابزار باید انسان مسیر سعادت را طی کند. عمل صالح راه را برای سعادت انسان هموار می کند، لذا مرحله نخست کمال و تعالی انسان محسوب می شود.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) تهران افزود: زمانی انسان آراسته به عمل صالح می شود که باطنش به یک مرحله ای از صلاح، آراسته شود، لذا عمل صالح آینه ای است که بیانگر باطن صالح است.

وی با اشاره به اینکه بین ایمان و عمل صالح رابطه مستقیم وجود دارد، گفت: عمل صالح نتیجه ایمان است. عمل صالح موجب افزایش مراتب ایمان می شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه «فَمَنْ کَانَ یَرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْیَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا یُشْرِکْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا»، اظهار کرد: انسان زمانی به قرب الهی و به قله معرفت دست می یابد که از همه مراتب شرک پاکیزه شود.

وی افزود: هدایت و ضلالت و گمراهی هر دو به خداوند متعال برمی‌گردد. سعادت و شقاوت انسان محصول عمل انسان است. بنابراین مادامی ‌که انسان ها در عالم دنیا گرفتار ظلم، کفر، فساد، دروغ و گناه هستند، هیچ صلاحیت و شایستگی برای دریافت هدایت الهی را ندارند؛ مگر اینکه مورد عنایت هدایت پروردگار قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به آیه «اللَّهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النّورِ وَالَّذینَ کَفَروا أَولِیاؤُهُمُ الطّاغوتُ یُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَی الظُّلُماتِ أُولئِکَ أَصحابُ النّارِ هُم فیها خالِدون»َ، گفت تمام انسان ها در این عالم یا در حال حرکت از ظلمت به سمت نور هستند و یا در حال حرکت از نور به سمت ظلمت هستند. حرکت از ظلمت به سمت نور یعنی کسانی که در مسیر ایمان حرکت می کنند.

وی در پایان مقصود از هدایت را رسیدن به رشد و کمال دانست و خاطرنشان کرد: انسان صالح به دور از خودبینی تنها خداوند را می‌بیند و هرگز نسبت به اعمال صالحی که انجام می‌دهد متکبر نمی‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha