شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس جمهور

حوزه/ رئیس جمهور با قدردانی از همراهی مراجع، علما و روحانیت در مسیر مقابله و کنترل کرونا، تصریح کرد: مراجع عظام تقلید و روحانیت دغدغه و حساسیت مراقبت از جان و سلامتی مردم را دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، روز شنبه در جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، از همراهی مراجع عظام تقلید، علما و روحانیت در مسیر مقابله و کنترل بیماری کرونا قدردانی کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: دقیقاً حساسیت‌ها و دغدغه‌های مراجع عظام، علما و روحانیت معظم طی مدت کنترل بیماری برای مراقبت از جان و سلامتی مردم به موازات و به همان میزان حساسیت و دغدغه مسئولین بهداشت و درمان بوده است که بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: جا دارد از همکاری و همراهی تمامی مراجع، علما، روحانیت، ائمه جمعه و متولیان هیئت‌های مذهبی تشکر و سپاسگزاری کنم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی درباره بازگشایی مراکز مذهبی کشور، گفت: از آنجا که مسئولین کادر درمانی و مراجع عظام و روحانیت معظم کشور دغدغه متقابل حفظ جان و سلامت مردم و در عین حال برقراری یک وضعیت تأمل برای باز فعالیت مراکز مذهبی را دارند می‌توان امیدوار بود که در شرایط بهبود شاخص‌های کنترل بیماری کرونا، مراکز مذهبی کشور با تعیین شرایط و دستورالعمل‌هایی باز شوند.

در این جلسه، رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا نتایج بررسی‌های خود را در خصوص بازفعالیت مراکز دینی و بقاع متبرکه ارائه کردند که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

با توجه به اینکه در ماه معنویت و میهمانی خدا قرار داریم و جان‌های تشنه برای راز و نیاز و عبادت و زیارت بقاع متبرکه بی‌قرار است، مقرر شد وزارت بهداشت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های مناسب را تهیه و طراحی کند تا در جلسه آینده ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha