پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پیام تسلیت

حوزه/ تالیفات آیت الله امینی در  مباحث اخلاقی با نگاه ویژه  به خودسازی، گفتارهای اخلاقی و اجتماعی، اخلاق در خانواده، ‌همسرداری، ازدواج و همچنین عقاید و به ویژه مسأله خداشناسی مهمترین شاکله های فکری این استاد کم نظیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام تسلیت رئیس دبیرخانه شورای دین پژوهان کشور بمناسبت ارتحال آیت الله ابراهیم امینی به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم 
 انا لله و انا الیه راجعون 
 العلماء باقون مابقی الدهر 
    ارتحال عالم پارسا ، معلم اخلاق، استاد برجسته حوزه و شخصیت انقلابی امین امام و رهبری ، آیت الله ابراهیم امینی، عضو مجلس خبرگان رهبری  و مجمع تشخیص مصلحت نظام را به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ، مراجع عظام تقلید ، حوزه های علمیه ، مقام معظم رهبری و شاگردان و دوستان و بازماندگان آن فقیه مهذب و ربّانی  تسلیت عرض میکنم . 
زندگی سراسر خیر و برکت آن استاد راحل ، مشحون از  تعلیم و تعلّم و تبلیغ ، مبارزه و انقلابیگری ، حمایت و همراهی امام و انقلاب و پشتیبانی  ولی فقیه  ، و مجاهدت در  تحقیق و تالیف و تدریس بود و همواره در سنگر وَعظ و خطابه نماز جمعه قم و در نوشته ها و آثار گرانقدرش ، بیان رسا و ساده نویسی را همچون ساده زیستی مثال زدنی اش در پیش گرفت و  با مشی حکیمانه  و خرد ورزانه ، منادی وحدت ، اعتدال و مدارا بود و هرگز به اختلافات قومی ، جناحی و سلیقه ای و سیاسی دامن نزد. 
  آن استاد فرزانه الگویی دست یافتنی برای طلاب علوم دینی است و در طول سالهای مبارزه و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، در تمام سنگرها و تا آخرین لحظات عمر سعی بر آن داشت تا آنچه به کار مردم می آید و می تواند راه را از بیراه نشان دهد بیان کند و به رشته تحریر درآورد ، او ناصحی امین و ناقدی دلسوز ، و آمری عامل برای پاکی و صداقت و اخلاص و تقوی بود  وی پرهیز از خرافه گویی و ارائه مطالب بی دلیل را منع و ارائه حقایق و آنچه به کار انسان و جامعه می آید را همیشه مدنظر قرار می داد. 
 آیت الله امینی قریب به ۲۰ سال کتاب های درسی حوزه های فرهنگ و دین را برای کودکان، نوجوانان و جوانان به زبان ساده نوشت و به رشته تحریر درآورد.
 تالیفات وی در  مباحث اخلاقی با نگاه ویژه  به خودسازی، گفتارهای اخلاقی واجتماعی، اخلاق در خانواده، ‌همسرداری، ازدواج و همچنین عقاید و به ویژه مسأله خداشناسی مهمترین شاکله های فکری این استاد کم نظیر بوده است.
آن عزیز سفر کرده ، با چندین سال ریاست بر شورای علمی دبیرخانه دین پژوهان کشور ، و هدایت علمی این شورا ، باب آزاد اندیشی و نظریه پردازی و تحقیقات و پژوهشهای کاربردی و نوگرایانه و نسبت های دین ، فرهنگ و اجتماع در پژوهشهای دینی را مورد اهتمام قرار میداد .
وی برای تحولات رشد علمی حوزه ها و غنی سازی کتب دینی و کاهش ضعف ها و پیرایه های کتابهای دینی دغدغه داشت و مجدّانه آن را  پی میگرفت . روحش شاد و یادش همیشه گرامی و راهش پر رهرو باد .  
             
آیت پیمان 
دبیر شورای دین پژوهان کشور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha