سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سرمست

حوزه/ استاندار قم گفت: طبق مصوبه ای که ستاد ملی مبارزه با کرونا داشته است، حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران تا پایان اردیبهشت تعطیل خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: امروز در ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوب شد که شهرهای کشور بر اساس معیارهایی از قبیل میزان فوتی ها، بستری ها و ترخیص شده ها در دو هفته گذشته، به سه دسته وضعیت سفید، زرد و قرمز تقسیم شدند.

وی ابراز کرد: برآورد اولیه این است که بیش از 100 شهر در کشور وضعیت سفید دارند، در این شهرها امور مذهبی و نمازهای جماعت با رعایت پروتکل های بهداشتی از سر گرفته می شود؛ اما در سایر شهرها که وضعیت زرد و قرمز دارند این امور تعطیل خواهند بود، شهر قم فعلا به وضعیت سفید نرسیده است.

استاندار قم گفت: طبق مصوبه ای که ستاد ملی مبارزه با کرونا داشته است، حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران تا پایان اردیبهشت تعطیل خواهد بود.

سرمست ابراز کرد: تعطیلی مساجد نیز به معنای عدم استفاده از ظرفیت های اجتماعی نیست، بلکه شامل نماز جماعت می شود و سازمان تبلیغات نیز باید این مسئله را موردبررسی قرار دهد.

وی عنوان کرد: در صورت بازگشایی حرم مطهر و مسجد جمکران، بار مسافرپذیری قم بالاتر می رود و به تبع آن فروشگاه ها و هتل ها نیز شلوغ می شود که این اتفاق وضعیت را به سمت نامطلوب هدایت می کند.

استاندار قم یادآور شد: با توجه به اینکه نمازجماعت در مساجد و اماکن مذهبی تعطیل شده، کارکردهای دیگری را باید برای مساجد تعریف کرد تا بیشترین استفاده ها را از این مراکز داشته باشیم.

سرمست مطرح کرد: تلاش ما در این ستاد این است که ظرفیت های پنهان و آشکار استان را به صورت قاعده مند برجسته کنیم تا کمک ها را به صورت حداکثری به مردم برسانیم.

وی اضافه کرد: قم از نظر کمک های مومنانه وضعیت بسیار خوبی دارد، ما باید تلاش کنیم که هیچ فرد نیازمندی در کمک ها مورد غفلت واقع نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    با سلام لطفا به اين جمله بيشتر توجه كنيم :((کارکردهای دیگری را باید برای مساجد تعریف کرد تا بیشترین استفاده ها را از این مراکز داشته باشیم.)) عجيبه هركس خودش قضاوت كند