جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویری از مرحوم آیت‌الله ابراهیم امینی‌

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، در پیامی درگذشت آیت الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی نجف آبادی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، در پیامی درگذشت آیت الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی نجف آبادی را تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

ارتحال فقیه مجاهد و عالم بزرگوار حضرت آیت الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی (رضوان الله تعالی علیه) ، موجب تأثر و تأسف بسیار گردید.

آن عالم ربانی در زمره مجاهدان صدر اول انقلاب و از یاران صادق امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در طول دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

حضور مؤثر آن عالم فرزانه در سنگرهای مختلف خدمت در هر جا که نیاز بود آثار و برکات فراوانی داشت.

آن فقید سعید علاوه بر نقش آفرینی در جامعه محترم مدرسین، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حکم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سنگر امامت جمعه قم به ایراد خطبه های عالمانه و به ویژه در عرصه تربیت و اخلاق پرداخت و سخنان دلنشین و آموزنده اش ره توشه و راهنمای نمازگزاران و علاقه مندان شد.

آیت الله امینی (رضوان الله تعالی علیه) از جمله دانشمندان فعال و پرکار در عرصه تألیف و نویسندگی بود که با قلم روان و جذاب خود تمام مخاطبان از - کودکان، نوجوان تا فرهیختگان جامعه- را بهره مند ساخت.

روحیه مردمی، ساده زیستی مثال زدنی، تواضع و فروتنی و ثبات قدم وی در حمایت از امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ایشان را شخصیتی محبوب و مقبول در چشم و دل همگان ساخته بود.

سرانجام روح پاک آن فقیه انقلابی در آخرین جمعه ماه شعبان المعظم به ملکوت پیوست تا در اولین روز از ماه ضیافت الهی در جوار کریمه اهل بیت (علیهم السلام) آرام گیرد و میهمان مغفرت و کرامت الهی باشد.

اینجانب به نمایندگی از نمایندگان معزز ولی فقیه در استان ها و ائمه جمعه سراسر کشور فقدان آن عالم انقلابی که از مفاخر ائمه جمعه بودند؛ به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اعضای محترم جامعه مدرسین، مجلس خبرگان رهبری، حوزه علمیه مقدسه قم و به ویژه خانواده معظم و ارجمند ایشان تسلیت و تعزیت گفته و علو درجات را برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال تمنا دارم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha