شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سیاستمداران بریتانیایی امسال در همبستگی با مسلمانان روزه می گیرند

حوزه/ جمعی از نمایندگان حزب لیبرال دموکرات در بریتانیا اعلام کرده اند که قصد دارند در ماه مبارک رمضان همراه با مسلمانان روزه گرفته و به این ترتیب با جامعه اسلامی ابراز همبستگی کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» لیبرال دموکرات های بریتانیایی روز شنبه ۲۵ آوریل به مسلمانان روزه دار در ماه مبارک رمضان پیوستند و این فرصت را برای جمع آوری پول برای خیریه هایی که با گرسنگی در انگلیس مقابله می کنند غنیمت شمردند.

این ابتکار توسط سراد دیوی رهبر وقت حزب  و نمایندگان پارلمانی چون لیلا موران  ، سبحان بنیتا ، و سایر افراد برجسته حزب لیبرال دموکرات بریتانیا رهبری شد.

رسانه حزب لیبرال دموکرات نوشت: حزب ما تصمیم گرفته با همسایگان مسلمان روزه بگیرد و نمایشی از همبستگی در یک دوره دشوار داشته باشد.

این رسانه خاطرنشان کرد: مسلمانان و در حقیقت بسیاری دیگر در این شرایط احساس روحیه اجتماعی را از دست می دهند و با شرکت در این روزه داری و به اشتراک گذاشتن تجربیات مان در زمینه رسانه  های اجتماعی، می توانیم بار دیگر به ایجاد روحیه رمضانی آنلاین کمک کنیم.

دیوی امروز در صفحه توییترخود نوشت: امروز وعده غذایی قبل از طلوع آفتاب (سحری) را می خورم و برای نخستین روزه در ماه مبارک رمضان آماده می شوم تا به مسلمانان که ماه رمضان در انزوا هستند بگویم شما تنها نیستید.

وی در توییتر خود همچنین نوشت که روزه گرفتن او چه حال و هوایی داشته است.

گفتنی است یکی دیگر از نمایندگان بریتانیایی نیز اعلام کرده که هفته نخست ماه رمضان را روزه می گیرد تا بهتر بتوانند اعمال مسلمانان را در این ماه مقدس درک کند.

پل بریستو ، نماینده محافظه کار پیتربورو در شرق انگلیس، در ویدئویی در توییتر خود، از این تصمیم خبر داده و گفت: ماه رمضان زمانی برای تأمل معنوی ، خودسازی و پرستش شدید است. من برای هفته اول ماه رمضان نیز تصمیم گرفتم روزه بگیرم. من مسلمان نیستم اما احساس می کنم مهم است که من این تجربه را با تقریبا ۲۰ هزار مسلمانی که در پیتربورو ، شهر من زندگی می کنند ، به اشتراک بگذارم.  

بریستو افزود که وی امیدوار است که  ضمن اینکه اندکی در مورد خودش می آموزد ، درباره ایمان مسلمانان بیشتر بداند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha