شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کودک مسلمان انگلیسی در خانه برای خودش مسجد ساخت

حوزه/ یک نوجوان مسلمان در برادفورد که دلبستگی زیادی به مساجد دارد، با تعطیلی مساجد خودش دست به کار شده و با استفاده از رنگ آمیزی مقوا مسجدی در اتاقش ساخته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  aboutislam، یک نوجوان مسلمان در انگلیس، که به دلیل شیوع ویروس کرونا اجازه رفتن به مسجد را ندارد، برای خودش در منزل مسجد ساخته است.

یحیی مراد حسین، نوجوان مسلمان که در مدرسه گرامر برادفورد در بریتانیا تحصیل می کند، دلبستگی زیادی به مساجد دارد. او که با تعطیلی مدارس و مراکز دینی مجبور شده در خانه بماند تصمیم گرفت با استفاده از مقوا و لوازم دیگری که در اختیار دارد برای خودش یک مسجد تک نفره بسازد.

 یحیی می گوید: وقتی شنیدم که تمامی مساجد به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده اند تصمیم گرفتم در اتاقم مسجدی بنا کنم. 

وی گفت: از والدینم پرسیدم که آیا آنها می توانند به من کمک کنند با استفاده از مقوای بقی مانده از بسته بندی یک میز، برای خودم مسجد بسازم؟ یک هفته طول کشید تا بعضی از قسمت ها را رنگ کنم و باید منتظر خشک شدن رنگ می شدم. من دوست داشتم مسجدم طرحی مشابه پنجره های شیشه ای رنگین مساجد داشته باشد اما قسمت مورد علاقه من نقاشی گنبد سبز بود.

یحیی ادامه می دهد : موقعی که زمان اذان می شود، من اذان اقامه می کنم و والدینم با من نماز می خواندند. هنگام غروب نیز چراغ های کم نوری را روشن می کنم و این کار حس زیبایی را در مسجد ایجاد می کند.

یحیی با بیان اینکه مسجد نه تنها برای نماز بلکه یک محل تفریح و آموزش سالم برای او شده می گوید: بعضی وقت ها اینجا کتاب می خوانم، داستان های حکیمانه و داستان های ملانصرالدین، کتاب هایی که واقعا خنده دار است و بعضی وقت ها هم بازی می کنم.

یحیی در مورد ایمان خود گفت: ایمان من به من کمک می کند تا جهان را حس کنم. این باعث می شود احساس امنیت و خوشبختی کنم. من فکر می کنم اگر ایمان نداشتم، شخص دیگری می شدم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha