جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 897710
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
قرآن

حوزه/ مدیر اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان از تمدید مهلت شرکت در مسابقه « با قرآن در خانه» تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، مهدی مسماریان؛ صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ماه رمضان، ماه میهمانی خدا، که از برکات آن می‌توان ازدیاد تقوا و تقویت اراده را نام برد، فرصتی یرای آشتی با خداوند فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این ماه باید تلاش کنیم بیش از پیش در جهت تحکیم پیوندهای اسلامی و قرآنی گام برداریم، عنوان کرد: رمضان، ماه نزول قرآن است در نتیجه رابطه ویژه‌ای میان قرآن و ماه رمضان وجود دارد و بنا بر فرموده امام باقر(ع) هر چیزی را بهاری است و بهار قرآن، ماه رمضان است.

مدیر اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه در این ماه باید با تأمل و تدبر در آیات الهی به دل هایمان حیات مجدد ببخشیم، افزود: مسابقه‌ی «با قرآن در خانه» در ماه شعبان و ایام خانه‌نشینی در شبکه‌های مجازی با آدرس @quran_home برگزار شد که باتوجه به استقبال مردم و درخواست آن‌ها مقرر شد که در ماه مبارک رمضان نیز با برگزاری این مسابقه، محفلی برای انس بیشتر با قرآن فراهم شود.

مسماریان گفت: به منظور ارتقاء سطح کیفی مسابقه «با قرآن در خانه» در ماه مبارک رمضان، از شرکت‌کننده‌ها در خصوص کیفیت و نوع سؤالات، زمان مسابقه‌ و مهلت پاسخگویی‌، تعداد برندگان و نوع جوایز و سایر موارد نظرسنجی‌های لازم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان خواهان ادامه‌ی مسابقه در ماه مبارک رمضان بودند، ابراز کرد: در ماه شعبان روزانه بیش از ۲ هزار نفر در مسابقه « با قرآن در خانه» شرکت می‌کردند که براساس نظرسنجی‌های انجام شده بیش از ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان از کیفیت و نوع سؤالات طراحی شده رضایت داشتند.

مدیر اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: براساس جداول آماری در مجموع ۸۰ درصد از شرکت کنندگان نحوه اطلاع‌رسانی سوالات مسابقه، پاسخ سؤالات  و اسامی برندگان را عالی و خوب ارزیابی کرده‌اند.

مسماریان با بیان اینکه این مسابقه در ماه مبارک رمضان با همان نام « با قرآن در خانه» و با شعار بهار قرآن برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در ماه شعبان هر ۵ روز ۲۵ سوال از پنج جزء قرآن کریم  مطرح شد و افراد با مراجعه ی روزانه به قرآن به ۵ سؤال پاسخ می‌دادند.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان با توجه به اینکه ختم قرآن در برنامه‌ی روزانه اغلب افراد قرار دارد، با مبنای هر روز تلاوت یک جزء از قرآن کریم، روزانه ۱۰ سؤال از هر جزء مطرح می‌شود

مدیر اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس نظرسنجی‌ها ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان خواهان تغییر زمان مسابقه بودند، اظهار داشت: برای رضایت کامل شرکت‌کنندگان تغییراتی در زمان بندی اجرای مسابقه انجام شد که براساس تغییرات ایجاد شده زمان بارگذاری سؤالات در شبکه‌های مجازی هر روز ساعت ۱۴ بعداظهر می‌باشد.

مسماریان افزود: فرصت پاسخ‌دهی به سؤالات تا ساعت ۱۰ روز بعد افزایش یافته است و اعلام اسامی برندگان همچون ماه شعبان ساعت ۱۲ ظهر اعلام می شود.

وی با اعلام اینکه در ماه مبارک رمضان تعداد جوایز شرکت‌کنندگان در این مسابقه افزایش یافته، خاطرنشان کرد: روزانه ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان به عنوان برنده مسابقه اعلام می‌شوند، بدین ترتیب که به ۹ نفر از میان کسانی که به همه سؤالات پاسخ صحیح داده‌اند و یک نفر از میان همه ی شرکت‌کنندگان براساس نتایج قرعه کشی جوایزی اهدا می‌شود.

مدیر اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه تعداد جوایز ویژه مسابقه نیز از ۳ جایزه به ۵ جایزه افزایش یافته است، ابراز داشت: در پایان ماه مبارک رمضان به پنج نفر از کسانی که بیشترین پاسخ صحیح را داده باشند، نفری ۵ میلیون ریال جایزه تعلق خواهد گرفت.

مسماریان در پایان گفت: بدون شک جایزه اصلی شرکت در این مسابقه توفیق تدبر، تفکر و انس با قرآن است و امیدواریم مردم این موهبت را با دوستان و آشنایان خود شریک شوند و آنها را به شرکت در مسابقه دعوت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حنانه RO ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    5 0
    بهترین ارزوم شرکت در مسابقه قران اما بلد نیستم ثبت نام کنم
  • خانم شهد مجدم IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    چطور میتونم تو مسابقه قرآن اینترنتی ثبت نام کنم ؟
  • زهراممنوعی IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 0
    خوبه