جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب «لیبرال‌دموکراسی آمریکا؛ از هژمونی‌گرایی تا افول» به قلم رضا عابدی گناباد دانش‌آموخته دکترای سیاست‌گذاری فرهنگی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در کتاب لیبرال دموکراسی آمریکا آمده است: «آمریکا»، «لیبرال‌دموکراسی» و «افول» سه کلیدواژه مهم و مرتبط در این پژوهش هستند.

لیبرال دموکراسی به عنوان مبنای فکری و پایه اساسی تمدن غرب، تاکنون مورد توجه بسیاری از صاحب نظران دانشگاهی، تحلیلگران و پژوهشگران قرار گرفته است.

آمریکا به عنوان الگوی موفق لیبرال دموکراسی هم مورد ستایش قرار گرفته است و هم به علت آن چه که در سراشیبی افول و ناکارآمدی خوانده شده است مورد نقد قرار گرفته است.

این پژوهش با رویکردی نقادانه به بررسی سیاست ها، تصمیم گیری‌ها و درواقع عملکرد برآمده از منطق لیبرال دموکراسی در قالب هژمونیسم و سلطه گری آمریکا می‌پردازد و ضمن این که از یک سو چگونگی رواج یافتن و در واقع سلطه یافتن آن را در ابعاد مختلف اقتصادی، نظامی و فرهنگی بررسی می‌کند؛ از سوی دیگر روند انحطاط و افول آن را به واسطه سیاست‌ها و عملکردهای غیراخلاقی و غیرمنطقی نمایان می‌سازد.

گفتنی است: در واقع نقد مطرح در این کتاب هم از زاویه مبانی فکری و فرهنگی و ارزش‌های این بازیگر است و هم به واسطه آنچه که انجام می‌دهد.

خاطر نشان می شود: نوبت چاپ اول این کتاب به همت انتشارات طنین قلم در قطع رقعی در سال ۹۹ روانه کتابفروشی‌ها و مراکز علمی و فرهنگی معتبر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha