جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام مجتبی روحانی - امام جمعه بابل

حوزه/ امام جمعه بابل با تاکید بر ضرورت آشناسازی فرزندان با معارف دینی، تصریح کرد: نماز را به عنوان تکلیف معرفی کنند نه به عنوان آیین و کار سنتی.

 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نقش والدین در پایبندی فرزندان به نماز، گفت: براساس منابع دینی و روایی نماز مایه تقرب و عزت انسان است، برای همین باید بررسی کنیم والدین چه عواملی را در نظر بگیرند تا زمینه ساز تشویق فرزندان به نماز شود.

امام جمعه بابل افزود: از مهمترین عوامل خود والدین هستند. آنان می توانند با زمینه سازی و شیوه های مناسب، کاری کنندکه فرزندان به نماز روی بیاورند. طوری نباشد که پدر و مادرها هر وقت دلشان بخواهد، نماز بخوانند، بلکه باید نماز را بر همه کارها مقدم بدارند.

وی ادامه داد: از دیگر عوامل ایجاد انگیزه و تشویق فرزندان و بردن آنان به مساجد برای نماز و اماکن مذهبی است. در این رابطه مسئله ای که نباید والدین از آن غفلت کنند این است که نباید نماز را به فرزندان تحمیل کنند.

امام جمعه بابل اظهار کرد: والدین سعی کنند معارف، آثار و برکات نماز را به فرزند بگویند و او را به این معارف آشنا کنند و نماز را به عنوان تکلیف معرفی کنند نه به عنوان آیین و کار سنتی.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha