جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
داعش

حوزه/ غانم العیفان عضو شورای استانداری الانبار و از رهبران بسیج عشایری گفت: همزمان با درخواست برخی از سیاستمداران مبنی بر اخراج حشد الشعبی از استان الانبار، هسته های داعش در صحرای غربی الانبار تحرکاتی داشته اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، غانم العیفان عضو شورای استانداری الانبار و از رهبران بسیج عشایری گفت: همزمان با درخواست برخی از سیاستمداران مبنی بر اخراج حشد الشعبی از استان الانبار، هسته های داعش در صحرای غربی الانبار تحرکاتی داشته اند.

وی با بیان اینکه هسته های گروهک های تروریستی داعش به صورت چشمگیری در استان های الانبار، کرکوک، دیالی و صلاح الدین فعالیت دارند، نسبت به فعالیت هسته های پنهان داعش در این مناطق هشدار داد.

العیفان افزود: تهدیدات داعش نگرانی زیادی در معادله امنیتی به وجود نمی آورد، امّا اگه به بقای این گروهک ها پایان داده نشود، تأثیرات منفی بر وضعیت امنیت خواهد گذاشت.

حمید الهایس رئیس شورای نجات الانبار پیشتر گفته بود که درخواست های سیاسی مبنی بر خروج حشد الشعبی از مناطق غربی، تلاشی برای ایجاد مشکلات است و اگر حشد الشعبی از مناطق غربی خارج شود، داعش باز می گردد.

مطالبه خروج حشد الشعبی با اهداف و نیت هایی همراه است

کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق با بیان اینکه درخواست برخی از طرف های سیاسی مبنی بر خروج حشد الشعبی از صحرای الانبار برای خالی کردن مرزها و وجود نیت هایی برای بازگشت داعش به الانبار است، به این طرف ها هشدار داد که از توطئه برای بی ثبات کردن کشور جلوگیری کنند.

وی افزود: برخی طرف های سیاسی سنّی با مطالبه خروج حشدالشعبی از منطقه القائم و مرزهای سوریه به دنبال اهداف امنیتی هستند که از جمله این اهداف؛ استمرار عدم استقرار در این مناطق از طریق خالی کردن مرزها از حمایت و محافظت امنیتی حشد الشعبی و ارتش عراق است.

علیوی تصریح کرد: تکرار این درخواست مسئله جدیدی نیست، هر بار که اختلافات سیاسی بالا می گیرد، از اینگونه مطالبات برای بقای آمریکا، بازگشت داعش در صحرا و به عنوان برگ برنده ای در فشار سیاسی استفاده می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha