سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حسن کریم الکعبی معاون اول رئیس مجلس نمایندگان عراق

حوزه/ حسن کریم الکعبی معاون اول رئیس مجلس نمایندگان عراق فرماندهان امنیتی را مسئول رشد حملات اخیر گروهک های تروریستی داعش در منطقه "مکیشیفه" استان صلاح الدین دانست و نسبت به ضعف اجرای تدابیر امنیتی و دستورات نظامی هشدار داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حسن کریم الکعبی معاون اول رئیس مجلس نمایندگان عراق فرماندهان امنیتی را مسئول رشد حملات اخیر گروهک های تروریستی داعش در منطقه "مکیشیفه" استان صلاح الدین دانست و نسبت به ضعف اجرای تدابیر امنیتی و دستورات نظامی هشدار داد.

وی در بیانیه ای گفت: گروهک های داعش از شرایط کنونی درگیری با کرونا و تمرکز دستگاه های امنیتی بر این مسئله و همچنین از مشکلات اقتصادی و سیاسی مربوط به تشکیل دولت سوء استفاده کرده و تعدادی از مناطق را هدف قرار دادند.

الکعبی با بیان اینکه پیشتر در خصوص خطر ضعف امنیتی در برخی استان ها هشدار دادیم، تأکید کرد: فرماندهان امنیتی مسئول مستقیم تکرار حملات تروریستی و عدم تعیین وضعیت فوق العاده در مناطق آسیب دیده و عدم هماهنگی میان خود هستند و باید تدابیر پیشگیرانه اتخاذ کرده و برای جلوگیری از اینگونه حملات از گزارشات اطلاعاتی استفاده می کردند و فرصت را از تروریسم گرفته و توطئه هایی که طرف های خارجی در پشت آن هستند را خنثی می کردند.

شایان ذکر است که تعدادی از مناطق استان صلاح الدین از جمله منطقه "مکیشیفه" در اواخر شب گذشته مورد حملات تروریستی داعش قرار گرفته که منجر به شهادت ده تن از نیرو های حشد الشعبی و زخمی شدن تعدادی دیگر شده است.

نماینده جریان حکمت: حملات اخیر با هماهنگی داعش و آمریکا انجام گرفت

جاسم البخاتی نماینده جریان حکمت عراق افزایش حملات اخیر داعش طی ماه های گذشته را با هماهنگی این گروهک تروریستی و آمریکا دانست.

وی افزود: بحران های سیاسی، اقتصادی و بهداشتی به شکل گسترده ای در ضعف بُعد امنیتی تأثیر گذاشته و منجر به سوء استفاده آمریکا و داعش از آن برای افزایش حملات خود علیه مناطق مختلف کرکوک، دیالی و آخرین آن صلاح الدین شد.

البخاتی ادامه داد: آمریکا و داعش علاوه بر سوء استفاده از این بحران ها، از خلأ امنیتی موجود در آن مناطق که همچنان دارای ضعف نظامی هستند، استفاده کرده است.

نماینده جریان حکمت، طرف های امنیتی و دولتی را نسبت به بازگشت زنجیره بمب گذاری ها در آن مناطق هشدار داد و از فراکسیون های سیاسی خواست در تشکیل دولت تسریع کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha