جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیام استاندار قم

حوزه/ اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن نهم اردیبهشت "روز ملی شوراهای اسلامی" به اعضای محترم شوراهای اسلامی در استان قم، از زحمات تلاش گران این عرصه صمیمانه تشکر و قدردانی نموده و توفیق روزافزون همگی آنان را در انجام رسالت خطیر خدمتگزاری به مردم از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام استاندار قم به مناسبت روز ملی شوراهای اسلامی به این شرح  است:

«بسمه تعالی»

"شوراهای اسلامی" دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی، بارزترین نشانه مردم سالاری دینی نظام اسلامی و کارآمدترین ابزار برای نهادینه کردن مشارکت مردم در اداره امور کشور است. نظام مدیریتی مبتنی بر مشورت و خرد جمعی که ریشه در قران و مبانی دینی دارد و منتخبین مردم در این نهاد به عنوان بازوان اجرایی دولت و حلقه وصل بین حاکمیت و مردم، نقش مهم و اساسی را در پیشبرد و اجرای برنامه های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در شهرها و روستاها و تسهیل زمینه های تحقق توسعه پایدار در این مناطق بر عهده دارند.
با گذشت بیش از دو دهه از شکل گیری و استقرار نظام شورایی در کشور ، امروز شوراهای اسلامی یکی از فراگیرترین تشکل های مردمی بهره مند از افکار، سلائق و اندیشه های مختلف و از ارکان مهم و تأثیرگذار در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها محسوب می شوند. هر چند در طی این سال ها و علیرغم همه توفیقات و دستاوردها، موانع و چالش هایی زیادی را نیز تجربه کرده است و بدون شک تقویت جایگاه بایسته و ایجاد شرایط مطلوب برای دستیابی به اهداف متعالی از تشکیل این نهاد، نیازمند آسیب شناسی و بازبینی در اشکالات و کاستی های گذشته و اصلاح قوانین موجود می باشد.
اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن نهم اردیبهشت "روز ملی شوراهای اسلامی" به اعضای محترم شوراهای اسلامی در استان قم، از زحمات تلاش گران این عرصه صمیمانه تشکر و قدردانی نموده و توفیق روزافزون همگی آنان را در انجام رسالت خطیر خدمتگزاری به مردم از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.



بهرام سرمست
استاندار قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha