پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علوی بروجردی

حوزه/ ارتحال این بزرگ مرد که مشی و خلق و خوی او درس اخلاق عملی برای حوزویان و عامه دوستان و ارادتمندان و حجتی برای شخصیات مسئول در عرصه‌های حوزوی و مملکتی بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در پیام تسلیت آیت‌الله علوی بروجردی در پی ارتحال آیت الله امینی آمده است: ارتحال عالم ربانی خلیق و خدمتگزار مرحوم مغفور آیت الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی طاب ثراه موجب تأسف و تأثر قاطبه اساتید و فضلاء حوزه مقدسه علمیه و همه کسانی که ایشان را از نزدیک می‌شناختند و با مشی کریمانه و زندگی زاهدانه و خدمات مخلصانه او آشنائی داشتند، گردید. او اسوه و نمونه‌ای از یک استاد برجسته و مهذّب حوزه بود که از زمانی که قدم در حوزه گذاشت تمامی وجهه همت خود را حرکت در مسیر اهل بیت علیهم السلام و خدمت به مردم آنگونه که خود تشخیص می‌داد قرار داد.

در دوران حیات طولانی و با برکت خویش بزرگان و اعاظمی را درک کرد و از هر یک اضافه بر کسب فیوضات علمی بهره‌هائی فراوان در سلوک و تعامل با مردم، ارزشگذاری بر خدمات اشخاص فارغ از سلیقه‌های خطی و حزبی، حفظ حرمت بزرگان و پیشکسوتان حوزه و تعقل و تدبیر در مسیر مراوده با طبقات مختلف مردم و خاصه نسل جوان نصیب خود کرد. او در شرائط موجود و بحث دین‌گریزی تنها جوانان را مقصر نمی‌دانست بلکه تقصیراتی را نیز متوجه ما در عدم درک و شناخت نیازهای آنان می‌کرد.

بیش از دو دهه در مسجد اعظم قم اقامه جماعت داشت و مقید بود که بعد از نماز ولو ساعت‌ها بطول انجامد به درد دل افراد و مراجعین گوش دهد و با حوصله تمام حتی گله‌ها و انتقادات تند آنان را بشنود و همیشه می‌فرمود: اگر نتوانم آنها را قانع کنم و یا کاری برایشان انجام دهم لا اقل در نقش سنگ صبور آرامشی ولو اندک به آنان بدهم. در هر کجا که ضرورتی در تبیین عقاید و ارشاد مفاهیم مکتب دید دست به قلم برد و نوشته جاتی مفید برای عامه مردم آفرید، از حریت و شهامتی در خور برخوردار بود. و در محافل حوزوی و سیاسی و خطبه‌های جمعه از بیان حقایق دریغ نداشت هر چند بر خلاف مصالح رایج بود و بارها می‌فرمود: اگر ما ارزشی را نادیده گرفتیم هرگز موجب کاستن از قدر و منزلت آن نخواهد شد.

و ارتحال این بزرگ مرد که مشی و خلق و خوی او درس اخلاق عملی برای حوزویان و عامه دوستان و ارادتمندان و حجتی برای شخصیات مسئول در عرصه‌های حوزوی و مملکتی بود. ضایعه‌ای بزرگ برای حوزه و روحانیت و نظام اسلامی است و به جاست که این مصیبت را به همه کسانی که به امثال او دل بسته‌اند و نیز به خاندان مکرم ایشان و فرزندان و عموم بازماندگان و بخصوص جناب آقای سعید امینی که تا آخرین لحظات حیات پدر چون پروانه‌ای به گرد شمع وجودش در گردش بود تسلیت گفته و برای آن فقید سعید علو درجات مسئلت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha