شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عملیات محرم

حوزه/ مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: در عملیات رمضان سال ۱۳۶۱ تعداد ۱۰۳ شهید از استان قم تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام  حسن هنرمند در گفت و گویی گفت: سالهای دفاع مقدس سالهای افتخار آفرینی جوانان این مرز بوم بود که با ایمان های راسخ در جنگی نا برابر در برابر دشمنان اسلام ایستادند و قدرت های پوشالی را به زانو در آورند.

وی اضافه کرد: در این سالها بیش از ۲۰۰هزار شهید تقدیم راه اسلام شد و استان قم مفتخر به تقدیم ۶۰۰۰شهید در سالهای حماسه و ایثار گردید.

حجت الاسلام هنرمند عنوان کرد: در سالهای نخستین جنگ تحمیلی در عملیات رمضان که در تابستان سال ۱۳۶۱ در جنوب عراق در منطقه عملیاتی شلمچه انجام شد، تعداد ۱۰۳ شهید و ۱۳۶ جانباز از استان قم تقدیم شد.

عملیات رمضان طی پنج مرحله  با رمز یا صاحب الزمان (عج) ادرکنی با حضور نیروهای ارتش و سپاه شکل گرفت و تعداد زیادی کشته و اسیر و انهدام  ۴۵۰ تانک و بالگرد از دشمن بر جای گذاشت.نیروهای ایرانی در این عملیات کیلومترها به خاک عراق پیشروی کردند، این عملیات ۴۵ روز بعد از عملیات فتح خرمشهر صورت گرفت.

از جمله شهدای استان قم در این عملیات شهید محمد حسین کبیری فرمانده گردان مالک اشتر، شهید سید محمد تقی صحفی یکی از دو شهید خانواده صحفی، شهید حسین میکاری یکی از دو شهید خانواده میکاری هستند.

در عملیات رمضان شهید کبیری فرماندهی گردان مالک اشتر را به عهده داشت. اما جاذبه فرماندهی، هیچ گاه دلش را فریفته نکرد. او همیشه در مقابل بندگان خدا متواضع بود و دست ادب به سینه داشت. در مرحله پنجم عملیات رمضان بعد از سالها مجاهدت در راه خدا به شهادت رسید. اما پیکر پاکش سالها در میدان نبرد، نورافشانی کرد و عاقبت پس از سیزده سال انتظار، پیکر او توسط گروه تفحص شهدا به دست آمد و در اسفند سال ۱۳۷۳ با شکوه فراوان تشییع و در زادگاهش روستای خورآباد قم به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha