جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست خبری پذیرش حوزه های علمیه خواهران

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان در نشست خبری پذیرش حوزه های علمیه خواهران، آمار طلاب در حال تحصیل را ۱۴۴۷ و طلاب فارغ التحصیل را ۱۷۵۸ نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، خانم حسینی واعظ در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد: پذیرش سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در مقطع عمومی(سطح دو) به صورت حضوری، مقطع تکیملی(سطح سه) به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری و مقطع تخصصی به صورت حضوری(سطح چهار) آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و طرح فاصله گذاری اجتماعی، برای مقطع عمومی آزمون ورودی در نظر گرفته نشده و سنجش برای پذیرش خواهران، طبق بررسی سوابق تحصیلی و معدل کل است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان شرط پذیرش حوزه های علمیه خواهران را حداقل مدرک دیپلم و یا سیکل در مقطع عمومی معرفی کرد و افزود: ظرفیت پذیرش سطح دو ۳۹۵ نفر، سطح سه  ۵۵ نفر، سطح چهار ۲۰ نفر و در مجموع ۴۷۰ نفر است که از میان دارندگان مدارک دیپلم متولد ۱۳۵۹ به بعد و دارندگان مدرک سیکل متولد۱۳۸۲به بعد طلبه می پذیرد.   

حسینی واعظ اضافه کرد: پذیرش خواهران طلبه برای مقطع تکمیلی(سطح سه) در استان گلستان در ۳ رشته تحصیلی تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری، و در رشته کلام اسلامی به صورت حضوری است.

وی تصریح کرد: نحوه سنجش طلبه هایِ خواهر در مقطع تکمیلی، آزمون و مصاحبه علمی است که تعداد ۵۵  نفر در استان گلستان، ظرفیت برای پذیرش در این مقطع وجود دارد.

استاد حوزه خواهران با بیان این که مقطع سطح چهار همانند سطح سه، سنجش از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی است، گفت: پذیرش مقطع تخصصی حوزه‌های علمیه خواهران در دو رشته‌ تفسیر تطبیقی، فقه خانواده در استان گلستان، انجام می پذیرد.

حسینی واعظ در ارتباط با پذیرش اتباع غیرایرانی در حوزه‌های علمیه خواهران توضیح داد: طبق تفاهم نامه با جامعه المصطفی العالمیه، اتباع غیرایرانی که از گذشته ساکن کشور بوده‌اند و مجوز اقامت دارند، با دریافت کد تحصیلی از جامعه المصطفی، می توانند در مدارس علمیه خواهران ثبت نام کنند. 

وی همچنین در خصوص پذیرش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در حوزه‌های علمیه خواهران گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه با مراجعه به آموزش و تطبیق دروسی که پیش از این گذارنده اند، در حوزه های علمیه خواهران به ادامه تحصیل می پردازند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان در پایان، آمار طلاب در حال تحصیل را ۱۴۴۷ و طلاب فارغ التحصیل را ۱۷۵۸ نفر اعلام کرد.

در ادامه ضمن پاسخگویی به سوالات خبرنگاران، بخش دوم نشست با محوریت «فعالیت های حوزه علمیه خواهران استان در مبارزه با بیماری کرونا» ادامه پیدا کرد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha