پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ولی نژاد

حوزه/ حجت‌الاسلام ولی نژاد گفت: ۱۸۵ روستای گلستان دارای خانه عالم و روحانی مستقر هستند و هنوز با وضعیت مطلوب در استان فاصله داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گلستان، نشست صمیمی مدیرکل، معاون و مدیران ادارات تابعه تبلیغات اسلامی استان گلستان با حجت‌الاسلام مصطفی جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور و هیئت همراه برگزار شد.

حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در این نشست با اشاره به این مطلب که ۶۰ درصد از جمعیت استان را اهل تشیع و ۴۰ درصد اهل تسنن تشکیل می دهند، اظهار کرد: در حوزه اهل تشیع حدود ۱۰۰۰ مسجد(به ازای هر ۱۲۰۰ نفر یک مسجد) و در حوزه اهل تسنن نزدیک به ۱۳۰۰ مسجد (به ازای هر ۶۰۰  نفر یک مسجد) در استان وجود دارد.

وی با اشاره به این مطلب که گلستان نزدیک به هزار روستا دارد، افزود: ۱۸۵ روستا در استان دارای خانه عالم و روحانی مستقر هستند و برنامه ریزی این بود که ۳۳۰ روستا که واجد شرایط هستند به فوریت خانه عالم و روحانی مستقر داشته باشند و هنوز هم با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان داشت: در استان قبلا ۲۳۰۰ هیئت داشتیم که با پالایشی که انجام شد تقریبا به ۱۶۶۰ هیئت مذهبی رسیده است و هیئت‌هایی که راکد بودن و فعالیت نداشتن حذف شدند. نیاز استان بالای ۲۰۰۰ هیئت هست که بتوانیم این پایگاه ها را در محلات مورد نیاز داشته باشیم.

وی با اشاره به این مطلب که در بخش موسسات قرآنی با ۵۲ موسسه موجود در استان با وضعیت مطلوب فاصله داریم تصریح کرد: برآورد و معیارها این است که ۱۸۷موسسه یعنی به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک موسسه قرآنی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام ولی نژاد با بیان این نکته که نزدیک به ۵۰ نقطه آسیب پذیر اجتماعی در استان وجود دارد گفت: ۶ روحانی به‌عنوان امام محله در بعضی از این مناطق مستقر هستند؛ حداقل ۲۲ نقاط پر آسیب استان باید روحانی (مستقر یا هجرت) یا امام محله داشته باشند که می توانند میزان آسیب را تا جاهایی مهار کنند یا به کنترل درآورند.

وی ابراز کرد: اگر اقتصاد و سیاست مناطق آسیب پذیر اجتماعی حل شود، فرهنگ و آرامش اجتماعی این مناطق حل می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: با شیوع کرونا، شورای سلامت محله در ۹۵ نقطه در استان با موضوع روحانی محله و با همراهی هیئت امنا مسجد و فرمانده پایگاه بسیج و یکی از اعضای شورای هیئات مذهبی تشکیل شد که ضد عفونی معابر و اماکن، توزیع بسته های معیشتی و اقلام بهداشتی را برعهده دارند.

وی با اشاره به این مطلب که ۱۲۵ روحانی و طلبه در تغسیل اموات کرونایی در غسالخانه های استان حضور داشتند گفت: روحانیون مستقر و جهادی جهت برطرف کردن دغدغه خانواده های اموات کرونایی برای رعایت مسائل شرعی در تغسیل و دفن اموات و رفع نگرانی مردم ورود پیدا کردند.

حجت‌الاسلام ولی نژاد در خاتمه سخنان بیان کرد: هیئات مذهبی به همراه مراکز قرآنی همانطور که در سیل گلستان خوش درخشیدند در رزمایش مواسات نقش آفرین بودند و برای دوخت و دوز ماسک، ضد عفونی و طرح مواسات فعال بودند و هماهنگی خوبی با ائمه جمعه سپاه و فرمانداران داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha