یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست خبری پذیرش حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: حوزه خواهران گلستان در رزمایش کمک مؤمنانه بیش از نیم میلیارد تومان بسته های غذایی تهیه و بین نیازمندان تقسیم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گرگان، سیده نفیسه حسینی واعظ، بعدازظهر امروز سه شنبه ۹ اردیبهشت ماه ۹۹ در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به فعالیت های مدارس علمیه خواهران گلستان در مقابله با کرونا، گفت: مدارس علمیه خواهران گلستان برای مقابله با کرونا در سه بخش خدمات‌رسانی، فرهنگی و رسانه ای مشغول فعالیت هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، تشکیل قرارگاه های جهادی در مدارس علمیه گلستان، اقدام به دوخت و توزیع ماسک، گان و لباس ویژه بیمارستانی را از جمله اقدامات بانوان طلبه در مقابله با کرونا اعلام کرد و ادامه داد: ماسک های تولید شده بین نیازمندان و اقشار مختلف جامعه اعم از کارگران، رانندگان تاکسی و غیره توزیع شده است و گان های تولیدی نیز در اختیار نهادهای ذی صلاح قرار گرفت.

وی افزود: مدارس علمیه خواهران گلستان در زمینه خدمات رسانی به دوخت و توزیع بیش از ۵۰ هزار ماسک و لباس ویژه پزشکان پرداختند و این اقدام همچنان ادامه دارد.

حسینی واعظ خدمت به مردم را از جمله وظایف مهم حوزه های علمیه برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه بانوان طلبه گلستانی همیشه در امر خدمت به مردم پیشگام بودند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای رزمایش مواسات و همدلی، یادآور شد: مدارس علمیه خواهران گلستان با شیوع کرونا در راستای تهیه و توزیع سبد غذایی بین نیازمندان اقدام کردند اما پس از فرمان مقام معظم رهبری این مهم سرعت گرفت و تاکنون بیش از نیم میلیارد تومان سبد غذایی بین نیازمندان گلستانی توزیع شد.

وی با بیان اینکه حضور در آرامستان ها و اقدام به تغسیل و تکفین اموات کرونایی از دیگر اقدامات بانوان طلبه بوده است، گفت: بیش از ۳۱ طلبه خواهر در امر تغسیل و تکفین اموات کرونایی وارد شدند و با این حضور جهادگرانه خود، دلنگرانی خانواده های داغدار را کم کردند.

حسینی واعظ با اشاره به اجرای طرح مشارکتی ذبح قربانی، گفت: این طرح با هدف حفظ سلامتی امام زمان(عج) و به نیت دفع بلا و سلامتی آحاد جامعه با کمک مبلغان، طلاب و خیرین در حال انجام است و تاکنون ۲۰ رأس گوسفند قربانی بین نیازمندان توزیع شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان به مشارکت خواهران طلبه در طرح غربالگری کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰ نفر از خواهران طلبه استان گلستان در طرح غربالگری با دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان همکاری کردند.

وی با بیان اینکه اجرای پویش «بهار مهربانی و همدلی» و «خانه های فاطمی» از جمله فعالیت های فرهنگی طلاب و مسئولان مدارس علمیه استان گلستان است، گفت: با توجه به تعطیلی مساجد در پی شیوع کرونا بانوان طلبه در قالب طرح خانه های فاطمی فضای خانه را با ادعیه و نیایش عطرآگین می کنند.

حسینی واعظ، ضدعفونی مساجد و مدارس علمیه، دلجویی از خانواده های داغدیده از ویروس کرونا، حضور در بیمارستان ها و آرامش بخشی به بیماران کرونایی، برگزاری ختم قرآن و جلسات ترحیم و روضه در فضای مجازی و پاسخگویی به سؤالات شرعی را از جمله دیگر اقدامات مدارس علمیه خواهران گلستان در مقابله با کرونا برشمرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha