پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سخنران جلسه

حوزه/ رئیس پژوهشگاه فقه نظام از تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به حمایت ویژه از نیازمندان در قالب یک رزمایش بزرگ یاد کرد و افزود: رزمایش مقدس کمک مؤمنانه در سایه روزه‌داری به وجود می‌آید و زمینه‌ساز زدودن فقر از چهره جامعه خواهد شد و مقاومت ملی و فردی را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابولقاسم دولابی در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که از رسانه ملی منعکس می‌شود، طی سخنانی اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۸۳ سوره بقره به یکی از مهم‌ترین مناسک دینی که روزه‌داری است اشاره می‌کند و ما اعتقاد داریم هر آنچه در قرآن کریم در مورد مسائل اجتماعی و فردی مطرح شده در راستای افزایش استقامت و مقاومت آحاد جامعه است.

وی افزود: ما معتقد هستیم قرآن کریم کتاب مقاومت است و افزایش مقاومت فردی در آیات مختلف قرآن کریم مورد توجه واقع شده و شخصی که می‌خواهد به این مهم دست پیدا کند باید توجه بیشتری به آیات قرآن کریم داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: به طور مثال توحید یکی از اصیل‌ترین آموزه‌های دینی است و موجب می‌شود موضوعات اعتقادی و مقاومت انسان در برابر دشمن قوی‌تر شود.

وی اظهار کرد: عطوفت و مهربانی در جامعه نسبت به هم‌نوعان و فقرا موجب کاهش فقر و از بین بردن فاصله طبقاتی خواهد شد و جامعه را مقاوم می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابولقاسم دولابی در ادامه گفت: فردی که مقابل تشنگی و گرسنگی مقاومت نماید هم موجب مقاومت خود می‌شود و هم به یاد فقرا خواهد افتاد، در نتیجه مقاومت انسان توسط روزه‌داری مضاعف خواهد شد.

وی از تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به حمایت ویژه از نیازمندان در قالب یک رزمایش بزرگ یاد کرد و افزود: رزمایش مقدس کمک مؤمنانه در سایه روزه‌داری به وجود می‌آید و زمینه‌ساز زدودن فقر از چهره جامعه خواهد شد و مقاومت ملی و فردی را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از فواید روزه‌داری سلامت جسم است، روزه‌داری موجب می‌شود سموم انباشته شده در بدن دفع شود و آحاد جامعه اسلامی به واسطه این روزه‌داری و کسب سلامت جسمی در برابر آفات مقاوم خواهند شد.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام تاکید کرد: کاستن فقر از چهره جامعه می‌تواند مقاومت اجتماعی و فردی را افزایش دهد و بر اساس روایت روزه‌داری روی شیطان را سیاه می‌کند و اگر بخواهیم روی شیاطین را سیاه کنیم و مقاومت را سرلوحه خود قرار دهیم باید به مناسک دینی از جمله روزه‌داری مقید باشیم.

وی اظهار کرد: بر اساس روایات روزه مصداق صبر است و صبوری و مقاومت انسان را افزایش می‌دهد و انسان مؤمن در ماه مبارک رمضان تمرین صبوری می‌کند و خود را در مقابل خواسته‌ها مقاوم می‌نماید.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان تاکید کرد: فردی که نتواند مقابل تمایلات استادگی نماید به طور قطع و یقین نمی‌تواند به هنگام آزمایشات از خود مقاومت نشان دهد و شکست خواهد خورد چراکه افراد سست عنصر و ضعیف الایمان همواره به هنگام قرار گرفتن در بوته آزمایش میدان را خالی خواهند کرد.

وی اظهار کرد: روزه‌داری انسان را به مقام مراقبت و تقوی می‌رساند و فردی که اهل مراقبت و تقوی باشد مقابل دشمن کوتاه نمی‌آید.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام در ادامه گفت: حضرت علی علیه‌السلام اسوه صبر و مقاومت است و در مورد مقاومت با اشاره به استقامت درختان و گیاهان بیایانی و صحرایی به نکات مهمی می‌پردازند و گوشزد می‌کنند که همواره درختان صحرایی مقاوم‌تر از گیاهان و درختان خانگی و کنار نهری هستند.

وی افزود: براساس رؤایت مؤمن از کوه استوارتر است و انسان صبور و شکیبا پیروزی را از دست نخواهد داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: مردم شریف ایران در این ۴۰ سال در مقابل دشمن ایستادگی نمودند و به واسطه باورهای دینی و قرآنی و اعتقادی، مقابل دشمنان مقاومت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha