پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
image-20200424165352-5.jpeg

ائمه جمعه استان گلستان در خطبه های مکتوب از اقدام نیروی هوا فضای سپاه در پرتاب موفق ماهواره نور تشکر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، در آخرین جمعه ماه شعبان، جمعی از ائمه جمعه استان  گلستان به ایراد خطبه های مکتوب پرداختند که متن آنها به شرح ذیل است:

* در ماه مبارک رمضان، منزل خودمان را در حکم مسجد قرار دهیم

حجت الاسلام سیدمحمد دلبری امام جمعه شهرستان گالیکش با توصیه بر تقوای الهی و تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بیان کرد: تقوا، نهایت خشنودی خداوند از بندگان و شاهراه ساخت انسان است و کسی که تقوا روزی او شده است، در حقیقت تمام خوبی های دنیوی و اخروی را به دست آورده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی اقامه نماز جمعه و جماعت، منابر و جلسات دینی و معنوی را به صورت حقیقی نداریم ولی منزل خودمان را در حکم مسجد قرار دهیم و نماز اول وقت و قرائت قرآن و ادعیه و غیره را انجام دهیم.

امام جمعه شهرستان گالیکش یکی از بهترین کارها در طول سال به ویژه ماه مبارک رمضان را انفاق معرفی کرد و از همه دست‌اندرکاران رزمایش مردمی مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه در کشور به ویژه شهرستان گالیکش و علی‌الخصوص جوانان تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام دلبری به واقعه طبس اشاره کرد و گفت: پس از ۴۰ سال از گذشت واقعه طبس، هنوز پیام امام خمینی(رحمة الله علیه) که همان روز ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ صادر شده است، بهترین تحلیل است که: «شن ها و باد مأمور خدا بودند و هلی‌کوپترهای کارتر را ساقط کردند».

وی افزود: امروزه که گاهی زمزمه حمله آمریکا بلند می‌شود و گروهی با جنگ هراسی دروغین، سعی در دمیدن در شیپور شوم سازش دارند، باید بدانند که دست غیب الهی یار و یاور ایران اسلامی خواهد بود و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امام جمعه گالیکش معتقد است: هر که می خواهد با آمریکا مبارزه سیاسی کند، باید به مردم خدمت کند و هر که می خواهد با دشمنان این ملت مبارزه عملی کند، با فساد مبارزه کند.

حجت الاسلام دلبری علت تحرکات اخیر ناوگان آمریکا در خلیج فارس را جبران شکست های دولتش و ترمیم ائتلاف شکست خورده اش در منطقه دانست و اضافه کرد: ایران اسلامی به پشتوانه دانش بومی فرزندانش و قدرت ایمان آنها در واکنش سریع و قاطع و پشیمان کننده به تحرکات دشمنان، هیچ تعارفی با هیچ کشوری ندارد.

وی گفت: پرتاب ماهواره نظامی نور توسط هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت انجام شد که خشنودی دوستان و خشم دشمنان به ویژه آمریکا را درپی داشت.

امام جمعه گالیکش بر مراقبت های مربوط به مبارزه با ویروس کرونا تا نابودی قطعی آن، تاکید کرد.

Description: C:\Users\Sahand Rayaneh\Desktop\photo_۲۰۲۰-۰۴-۲۴_۱۴-۳۶-۲۳.jpg

* یکی از آثار تقوا استفاده صحیح از دنیا است

حجت الاسلام سیدعلی مهدی نژاد امام جمعه علی آباد کتول نیز با تاکید بر تقوای الهی بیان کرد: یکی از آثار تقوا، استفاده صحیح از دنیا است، از تمام نعمت ها ی مادی و معنوی دنیا بهره می گیرد؛ برداشت از دنیا بفرموده علی(ع) متجر اولیاءالله اکتسبوا فیها الرحمه و ربحوا فیهاالجنه؛ دنیا محل تجارت اولیا خداست که در آن رحمت خدا کسب می کنند و سود آنها بهشت است.

وی گفت: دنیائی که عامل بصیرت باشد، خوب است. علی(ع) فرمود: «ومن ابصر بها بصرته؛ اگر به دنیا با چشم بینا نگاه کند و بینائی داده می شود»، آنچه مهم است نوع نگاه است. نگاه ابزاری وسیله برای رسیدن به هدف است. مانند: ویروس کرونا که امروز بسیاری از مردم آن را فرصتی برای خدمت به مردم می دانند.

امام جمعه علی آباد کتول عنوان کرد: برخی از مال و موقعیت خود حداکثر استفاده اخروی می کنند، بعضی برای پرکردن جیب خود، اما انسان های باتقوا حداکثر استفاده انسانی دینی را می کنند؛ در این زمینه نمونه ها زیاد است. خداوند وجود مقام معظم رهبری را مستدام و مشکلات جامعه ما را مرتفع وبلاها دور گرداند، ان شاءالله

* آمریکا هر روز درحال ضعیف شدن است

حجت الاسلام جلیل دماوندی امام جمعه انبارالوم با توصیه بر تقوای الهی گفت: جمعه آخر ماه شعبان که امروز باشد از دست ندهیم و قدر این ساعات پایانی شعبان رو بدانیم، امام رضا(علیه السلام) فرمودند: «ای اباصلت! بیشتر ماه شعبان گذشت و این جمعه آخر آن است، پس آنچه از اعمال خیر که در این ماه در انجام آن کوتاهی کرده‏ ای، در این چند روزی که باقی مانده جبران کن، و بر تو باد به انجام آنچه به حال تو مفید است و ترک آنچه برای تو فائده‏ ای ندارد، و دعا و استغفار و تلاوت قرآن را افزون کن، و از گناهان و نافرمانی هایت به‏ سوی خدا بازگرد و توبه نما، تا ماه رمضان به تو رو کرده باشد در حالی که تو با خدایت اخلاص ورزیده باشی، و امانتی بر گردن خود باقی مگذار مگر آنکه آن را ادا کنی، و نیز در دلت کینه هیچ مؤمنی نباشد مگر اینکه آن را از دل بیرون کنی».

وی اضافه کرد: در ساعات پایانی ماه شعبان زیاد بگویید: «اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضی مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِیَ مِنْه؛ خدایا اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشته ما را نیامرزیده ای در آن قسمت که از این ماه مانده ما را بیامرز».

امام جمعه انبارالوم با تبریک حلول ماه مبارک رمضان بر بهره گیری از لحظات و ساعات این ماه که از هزار ماه بالاتر است، تاکید کرد و خاطرنشان نمود: به همت گروهای جهادی، بسیج، مسئولین، خیرین و مردم شهرستان آق قلا و شهر انبارالوم و بخش وشمگیر، طرح رزمایش مواساه (کمک مومنانه) به خوبی در حال انجام است و تا بحال گام های خوبی برداشتند و ان شاءالله در ادامه هم خدمات خوبی به نیازمندان داد می شود.

حجت الاسلام دماوندی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان شکرالهی، ‏به پرتاب موفق آمیز نخستین ماهواره نظامی ایران توسط ‎سپاه اشاره کرد و افزود: ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی انقلاب اسلامی ایران از ماهواره بر ۲ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

وی اظهار کرد: آمریکا هر روز درحال ضعیف  شدن است و قیمت نفت آمریکا در حال منفی شدن است، اقتصاد کدخدا به سمت نابودی می‌رود و در خیابان‌های آمریکا افراد مسلح تظاهرات برپا می‌کنند، از این طرف سپاه اولین ماهواره نظامی را با موفق انجام داد، این یعنی قدرت ایران است.

امام جمعه انبارالوم در پایان گفت: روزنامه رأی الیوم می نویسد: ایران در حال ابر قدرت شدن است، اما کشورهای عربی از تولید چفیه و عقال خود ناتوانند این حرفهای شان رو حضرت آقا امام خامنه ای سال های گذشته فرمودند جای تعجب نیست.

Description: C:\Users\Sahand Rayaneh\Desktop\photo_2020-04-24_15-56-57.jpg

* تحول اقتصادی ممکن نیست مگر با ورود جوان ها به میدان

حجت الاسلام عین الله شهابی امام جمعه آزادشهر تمامی بندگان را به تقوای الهی فراخواند و بیان کرد: فردا روز شروع ماه مهمانی خداست، فلسفه و حکمت روزه داری را هم خداوند، رسیدن به تقوا می داند و روزه سرچشمه تقوای است، «کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَی الَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ».

وی ضمن بیان روایاتی توصیه کرد که از فیوضات بی بدیل ماه رمضان غافل نباشیم که خسارتش قابل جبران نیست.

امام جمعه آزادشهر به پنجم اردیبهشت سالروز شکست آمریکاست در طبس، اشاره کرد کرد و گفت: قدرت الهی در قالب طوفان شن در طبس آبروی آمریکا را برد؛ آمریکایی ها از قدرت الهی در طبس عبرت نگرفتند و در همه شیطنت های در طول ۴۱ سال علیه ما، مثل طبس بی آبرو شدند.

حجت الاسلام شهابی اضافه کرد: قصه طبس به همه فهماند که این کشور صاحبی دارد؛ آمریکا از آن سر دنیا آمده در آب های خلیج فارس قلدری می کند، خلیج فارس صاحبی دارد و جای دزدان دریایی نیست؛ ناو غول پیکر شما با انگشت اشاره آن جوان سپاهی قابل توقیف است.

امام جمعه آزادشهر از نیروی هوا فضای سپاه که هر از چندگاه مایه غرور ملت ما می شوند و اقتدار نظامی ما را به رخ دشمنان می کشند و در دل آنها ترس ایجاد می کنند، تشکر کرد و خطاب به مسئولین گفت: امنیت را سردار حاجی زاده ها تضمین کردند، بفکر اقتصاد کشور و مردم ما باشید، این ملتی که لقمه نانی دارند از مردم دریغ ندارند، لیاقت بهتر از اینها را دارند. (رزمایش کمک مومنانه)

حجت الاسلام شهابی خاطرنشان کرد: رکن گام دوم انقلاب، جوان ها هستند؛ تحول اقتصادی ممکن نیست الا فراهم نمودن ورود جوان ها به میدان.

Description: C:\Users\Sahand Rayaneh\Desktop\photo_2020-04-24_16-07-56.jpg

* رئیس‌جمهور متکبر و مغرور آمریکا باید بداند دست از پا خطا کند؛ ناوهای او را به قعر دریا خواهیم فرستاد

حجت الاسلام رضاکشیری در خطبه های مکتوب این هفته نماز جمعه کلاله آورد: بندگان خوب خدا، خودم و شما را به تقوای الهی سفارش می کنم و بدانیم دنیا دار قرار نیست و همه ما در این دنیا مستاجریم و این مستاجر باید یک روز به خانه ابدی و زندگی ابدی خودش که قیامت است؛ سفر کند. سعی کنیم سبکبال از این دنیا فانی سفر کنیم.

وی با اعلام اینکه شنبه ششم اردیبهشت اول ماه مبارک رمضان است، با تبریک ماه ضیافت الهی بیان کرد: خداوند کریم در سوره بقره آیه ۱۸۳ خطاب می‌کند: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید روزه بر شما نوشته شده است؛ همانگونه که برای کسانی که قبل از شما بودند؛ نوشته شده بود تا پرهیزگار شوید»؛ روزه ماه مبارک رمضان در آخر شعبان سال دوم هجرت بر مسلمین واجب شد و آیه ۱۸۳ سوره بقره و ۱۸۴ درباره زمان و مدت وجوب روزه نازل گردید و در همین سال پرداخت زکات برای تکمیل روزه واجب شد.

امام جمعه کلاله اضافه کرد: خداوند بزرگ در آیه کریمه روزه را سرچشمه تقوا نامیدند؛ تقوا به معنای خویشتن داری از گناه است.

حجت الاسلام رضاکشیری بیشترین گناه را از دو ریشه غضب و شهوت دانست و توضیح داد: روزه جلوی تندروی های این دو غریزه را می‌گیرد و سبب کاهش فساد و افزایش تقوا می‌شود.

وی ادامه داد: خداوند می فرمایند: قبل از شما، روزه بر دیگران نوشته شده بود. در اینجا به سه مطلب اشاره می‌کنم: ابن عباس می گوید: حضرت داوود نبی(علیه السلام) زبور را به ۷۰ صوت و لحن می‌خواند و به واسطه تمام موجودات در اطراف او جمع می شدند و وقتی وی گریه می کرد؛ از صدای گریه وی، آنان هم گریان می شدند و در آخر روز، سجده طولانی انجام می داد و یک روز روزه می گرفت و یک روز افطار می کرد؛ یعنی در طول سال شش ماه روزه دار بود.

امام جمعه کلاله، فرستادن موشک نظامی توسط سپاه به فضا را به رهبری و همه سرداران، و نیز روز سپاه را به  پاسداران تبریک گفت و یادآور شد: امام راحل(ره) فرمود: «اگر سپاه نبود کشور نبود».

حجت الاسلام کشیری به مزاحمت ناو آمریکا در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: جواب کلاخ انداز، سنگ است.

وی اظهار کرد: رئیس‌جمهور متکبر و مغرور آمریکا جز زبان خودش چیزی دیگر نمی فهمد، باید بداند دست از پا خطا کند؛ ناوهای او را به قعر دریا خواهیم فرستاد؛ امام ما فرمودند: «ملتی که شهادت دارد؛ اسارت ندارد. ملت ما شهادت طلبی و شهادت را از عزت ابدی می داند».

وی در پایان برای بیماران شفا طلب کرد و افزود: خداوند ویروس کرونا را از جهان بشریت ریشه‌کن کند، آمریکا و اسرائیل و آل سعود را از صفحه روزگار براندازد و توفیق عبادت و روزه خالصانه به همه ما عنایت بفرماید.

Description: C:\Users\Sahand Rayaneh\Desktop\photo_2020-04-24_16-29-21.jpg

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha