چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید علیرضا عبادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه با وجود همه تغییراتی که در سیستم ها ایجاد شده، اما آنچه که مهم می‌باشد تعهد، التزام و نظارت است، گفت: بدترین مرض مهلک برای جامعه، دلهره عدم امنیت از سلامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز در دیدار با مدیرکل بیمه سلامت استان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ان شاءالله از برکات معنوی و مادی فرصت بزرگ ماه رمضان استفاده و توفیق بیشتری در جهت خدمت رسانی به جامعه داشته باشید.

وی افزود: باید شرایط به گونه ای فراهم شود که اگر فردی دچار عارضه‌ای شود، تنها مشکل وی همان مریضی باشد، اما خیلی وقت‌ها اتفاق می افتد که برای یک فرد مریض، مشکلات جانبی مخصوصا از نظر اقتصادی و مالی پیش می آید که وی مریضی خود را به فراموشی می سپارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا در یک زمان مناسب به حدی از رشد برسیم که مردم در صحنه بیماری مشکلات عارضی و جانبی نداشته باشند و این یک آرمان است که باید به سمت آن حرکت کنیم، قطعا توجه به اقدامات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت و همه جانبه ضروری و لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: تغییر در سیستم‌ها، مقررات و قوانین نسبت به امکانات جامعه همواره بوده و خواهد بود که در نظر ابتدایی تصور می شود با روی کار آمدن این سیستم جدید، اصل مشکل رفع خواهد شد، اما غافل از آن هستیم، به همان میزانی که در بعد مثبت این سیستم کارآمدی های خاص خودش را دارد، از آن سو افرادی که به نحوی در جهت استفاده های خاص و قانون شکنی، دستی دارند نیز رشد منفی می کنند و این منحصر به سلامت و بیمه سلامت و مسئله پزشکی نیست.

وی گفت: در زمانی تعاملات به صورت قول و لفظ زبانی بوده است و اگر فردی در قراردادی یک جمله می گفت پای آن قول خود می ماند، اما قطعا این روش آسیب هایی نیز داشته است، از این رو الزام به مکتوب شدن اسناد شده است. در شرع مقدس و قرآن کریم نیز بر مسئله‌ی مکتوب شدن و تعبیه شدن سند سفارش شده است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: رشد منفی یک عده در مقابل اسناد عادی باعث شد تا این اسناد مخدوش شود، لذا سندها رسمی و سپس ثبتی شد و امروز با توجه به امکانات اخیری که آمده است به صورت الکترونیکی تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار داشت: با وجود همه تغییراتی که در سیستم ها ایجاد شده، اما آنچه که مهم می باشد تعهد، التزام و نظارت است و الا بشر در همه مسائل دست می برد.

وی مطرح کرد: امروز یکی از بلاهای ما در جامعه، همین دستبردهای الکترونیکی است، لذا اگر تعهد و التزام که شاکله‌ی اصلی انسانی، انسان است، به هم بخورد هیچ چیز نمی تواند انسان را کنترل کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: بدترین مرض مهلک برای جامعه، دلهره عدم امنیت از سلامت است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در پایان با اشاره به اینکه هم سلامت و هم تأمین سلامت نعمت است، گفت: امید است تا تلاش ها و زحمات شما به گونه ای باشد تا به سلامت و تأمین سلامت جامعه کمک کند و در نتیجه باعث شود تا مردم احساس امنیت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha