پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمدرضا آشتیانی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که شوراهای اسلامی شهر نقش مهمی در پیشرفت و آبادانی شهرها دارند، گفت: توسعه برخی از شهرهای کشور خیره‌کننده بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به ۹ اردیبهشت‌ماه و روز شوراها اظهار داشت: شوراهای شهر و روستا به‌خصوص در شهرها اگر مردم دقت بکنند و افراد جامع و آگاه و متخصصی را انتخاب کنند می‌توانند نقش زیادی در آبادانی شهرها داشته باشند و باید گفت قطعاً پایه‌های پیشرفت شهر خودشان را محکم کرده‌اند.

وی ادامه داد: شوراها با انتخاب شهردار متخصص و نظارت بر عملکرد وی می‌توانند زمینه‌های شکوفایی شهرها را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی عملکرد برخی از شوراهای شهرها را بسیار قابل‌توجه و مثال‌زدنی عنوان کرد و گفت: عملکرد بسیار خوب برخی از شوراهای شهر در کشور موجب شده است که چهره‌ای شهرها برخی از شهرها به‌صورت کلی عوض‌شده و اگر به تصاویر شهرها در قبل و بعد از انقلاب نگاه کنیم برخی از شوراها و شهرداری‌ها شهرها را گلستان کرده‌اند.

وی ادامه داد: البته در آبادانی و توسعه شهرها تنها شوراها تأثیرگذار نیستند و خود شهردارها نیز نقش کلیدی و اساسی دارند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عملکرد شوراها در شهر قم اشاره کرد و گفت: در ۲۱ سالی که از عمر شوراها می‌گذرد، شوراهای اسلامی شهر در ادوار مختلف اقدامات بسیار قابل‌توجهی کرده‌اند که افزایش بوستان‌ها، پارک‌ها و توسعه معابر و.. از نمونه‌های این اقدامات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha