جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پرتال دفتر تبلیغات

حوزه/ مدیر پرتال دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از انتشار محتوا و نرم افزارهای رایگان ویژه ماه مبارک رمضان بر روی پرتال این دفتر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدرضا قربان زاده در گفت وگویی با تبریک فرا رسیدن ماه ضیافت الله (ماه مبارک رمضان)  گفت: پرتال دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همزمان با آغاز این ماه اقدام به انتشار محتوا و نرم افزارهای قرآنی و رمضانی رایگان جهت استفاده عموم مردم شریف ایران اسلامی کرده است.

*نرم افزار احکام روزه
وی افزود: یکی از نرم افزارهای عرضه شده، نرم افزار احکام روزه تهیه شده توسط مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی می باشد که در نه شاخه نیت روزه، مبطلات روزه، کسانی که روزه بر آنها واجب نیست، روزه بیمار، روزه قضا، روزه نذر، روزه استیجاری، روزه مستحبی و کفاره روزه، دسته بندی و عرضه شده است.

مدیر پرتال دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: کم حجم بودن، مطالعه، جستجو، قابلیت ارتقاء در صورت تغییر یا اضافه شدن سوالات و ارسال سوالات شرعی از طریق پیامک به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی برخی از قابلیت های این نرم افزار می باشد.


* نرم افزار تلاوت و ختم قرآن کریم
وی بیان داشت: یکی دیگر از نرم افزارهای عرضه شده، نرم افزار قرآنی سراج تهیه شده توسط پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم دفتر تبلیغات اسلامی می باشد که در بستر اندروید، به ۵ زبان تولید شده و دارای دو بخش "تلاوت قرآن کریم" و "ختم قرآن کریم" و شامل متن قرآن کریم، ۷ ترجمه فارسی، ۴ ترجمه به زبان های خارجی، تفسیر نمونه، ترجمه سیدمحمدرضا صفوی و صوت قرآن با صدای بیش از ۵۰ قاری است.

قربان زاده بیان داشت: بخش "ختم قرآن کریم" این نرم افزار با هدف برگزاری ختم عمومی و گروهی قرآن کریم منتشر شده است و در بخش ختم عمومی قرآن، شرکت در ختم قرآن برای تمام کاربران امکان پذیر است و کاربران می توانند با انتخاب جزء یا حزب موردنظر در ختم قرآن کریم مشارکت نمایند و در بخش ختم گروهی نیز عموم مردم می توانند برگزار کننده ختم قرآن در شبکه های اجتماعی و گروه های فامیلی باشند.


*ره توشه تبلیغی ماه مبارک رمضان
مدیر پرتال دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره اینکه این دفتر با تولید ره توشه های تبلیغی در کشور به عنوان محور تولید محتوای تبلیغی شناخته شده است اظهارداشت: از دیگر آثار عرضه شده بر روی پرتال، ره توشه ماه مبارک رمضان ۱۳۹۹ ویژه خواهران و برادران بصورت جداگانه است.

وی گفت: این ره توشه ها که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی آماده شده است به مسایل مهم کشور از جمله شهادت سردار بزرگ اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همچنین مساله افزایش جمعیت و فرزندآوری پرداخته و بصورت رایگان قابل دانلود است.

*ویژه نامه های مناسبتی رمضان
قربان زاده تصریح کرد: از دیگر فعالیت های عرضه شده بر روی پرتال دفتر تبلیغات اسلامی، ارائه ویژه نامه های مرتبط با مناسبت های ماه مبارک رمضان همچون شب های قدر، شهادت امام علی(ع)، روز قدس، ولادت امام حسن مجتبی(ع) و ... می باشد.

وی افزود: این ویژه نامه ها توسط مدیریت روابط عمومی این دفتر و با تاکید بر ارائه محتوای مناسبتی قابل استناد تهیه شده و بصورت فایل PDF در بخش ویژه نامه های پرتال دفتر تبلیغات اسلامی در دسترس قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha