جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل

حوزه/ عضو خبرگان رهبری مازندران بابیان این‌که خلیج‌فارس جزوی از تاریخ مردم ایران است، گفت: اجازه تحریف نام خلیج‌فارس داده نخواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نام‌گذاری روز ۱۰ اردیبهشت‌ماه به نام روز ملی خلیج‌فارس اظهار داشت: خلیج‌فارس جزوی از تاریخ مردم ایران است و جعل نام این خلیج از سوی کشورهای عربی نشان‌دهنده اهمیت این خلیج در معادلات جهانی است.

وی ادامه داد: خلیج‌فارس به‌تمامی آب‌های آزاد دنیا راه دارد و نقش مهمی در حمل‌ونقل دریایی در جهان ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین توکل بابیان این‌که برخی از کشورهای عربی به دنبال تحریف نام این خلیج هستند، ابراز داشت: کشور امارات که به دنبال مالکیت بر جزایر سه‌گانه و تحریف نام خلیج‌فارس است باید بداند این دست‌درازی و تحریف امکان‌پذیر نخواهد بود و ملت ایران از وجب‌به‌وجب این خاک با جدیت و قدرت تمام دفاع خواهد کرد.

وی بر ضرورت و اهمیت حفظ تمامیت ارضی کشورمان اشاره کرد و گفت: نه در تحریف نام خلیج‌فارس و نه در ادعای مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه، جمهوری اسلامی ایران ذره ای عقب‌نشینی نخواهد کرد و از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهد کرد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: در کتاب‌های مرجع دنیا و نقشه‌های چند صدساله و معتبر جهان نام خلیج‌فارس به‌صراحت قیدشده و تا زمانی که این دنیا باقی است این اسم بر روی این خلیج خواهد بود.

وی بیان داشت: علاوه بر این هر ایرانی که به این خاک علاقه دارد باید در فضاهای مجازی و مجامع بین المللی از نام زیبای این خلیج دفاع کرده و اجازه تحریف ندهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha