جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه

حوزه/ فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: بنا داریم با تقویت زیرساخت‌های مسکونی جزایر خلیج فارس، توسعه خدمات برای سهولت سکونت مردم را توسعه بخشیم تا شاهد رونق کار و تلاس جوانان این مناطق شویم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در گفت‌وگویی به مناسبت روز ملی خلیج فارس، اظهار داشت: ما همیشه پیام صلح و دوستی را به کشورهای اسلامی همسایه داده‌ایم؛ و می‌توانیم در خلیج فارس با همگرایی، امنیت را برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از سران کشورها که وابسته به بیگانه هستند، می‌خواهند بیگانه در منطقه باشد، افزود: حضور بیگانه در منطقه ناامنی به وجود می‌آورد که شاهد آن هم چند تصادم دریایی از جمله ناوشکن آمریکایی با یک نفتکش ژاپنی، زیردریایی آمریکایی با نفتکش و تیراندازی ناوشکن آمریکایی به سمت یک قایق تفریحی در امارات است که منجر به کشته شدن چند نفر شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه خلیج فارس یک خلیج بسته با وسعت ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع است، گفت: اگر اتفاقی برای ناوهای این‌ها که سوخت هسته‌ای دارند بیفتد؛ به مدت یازده سال اکوسیستم خلیج فارس را از بین خواهند برد.

سردار تنگسیری ادامه داد: حضور نامشروع آمریکایی‌ها در منطقه امنیت ما را می‌تواند به خطر بیندزد، البته ما اجازه نمی‌دهیم هیچ ناو بیگانه‌ای در آب‌های ما حضور پیدا کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه جزایری که ما در خلیج فارس داریم بسیار راهبردی و سوق الجیشی هستند، تصریح کرد بنا داریم با تقویت زیرساخت‌های مسکونی، خدمات خود را برای سهولت سکونت مردم در جزایر خلیج فارس  توسعه بخشیم، تا شاهد رونق کار و تلاش برای جوانان این مناطق باشیم و این خواسته فرمانده معظم کل قواست.

سردار تنگسیری به ساخت فرودگاه و موج شکن در جزایر توسط ندسا اشاره کرد و گفت: در تنب بزرگ فرودگاه بین‌المللی ایجاد کرده‌ایم؛ در تنب کوچک هم فرودگاه ساخته شده و همچنین نیروی دریایی سپاه بیش از ۵۰ موج شکن را برای مردم ایجاد کرده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان تاکید کرد: بیگانگان در منطقه ما جا و مکانی ندارند و باید از این منطقه بروند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha