جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار با اعضای دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص)

حوزه/ آیت الله علما با اشاره به رزمایش مواسات و همدلی مقام معظم رهبری، گفت: در رزمایش مؤمنانه مساوات و همدلی که به عالی ترین شکل ممکن در ایران اسلامی برای یاری رساندن به محرومان در ماه مبارک رمضان برگزار شد، سپاه در کنار تشکل های مردمی بسیار خوب و موفق ظاهر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در دیدار اعضای دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) که بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه انجام شد، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان آنقدر اهمیت داشته که امت های قبل هم این حکم را داشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: روزه برای تزکیه روح، تأثیر بسزایی داشته و تحقیقاً روزه برای پیامبران سلف قبل از حضرت خاتم(ص) مقدمه نبوت آن ها بوده است.

رئیس شورای حوزه علمیه کرمانشاه تأکید کرد: از مهمات ماه مبارک رمضان شناخت دقیق آن است، لذا امساک از خوردن و آشامیدن ابتدایی ترین جزء این ماه پر رمز و راز می باشد.

آیت الله علما با اشاره به آغاز هفته عقیدتی سیاسی سپاه و تقارن آن با هفته معلم و شهادت آیت الله شهید مطهری، تصریح کرد: یکی از امتیازات سپاه پاسداران و بسیج این است که تربیت یافته علما هستند و سر سفره آن ها بوده اند و بزرگان سپاه که این تشکل پاک را بوجود آورده، با علما در ارتباط بودند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان این نکته که امروز به برکت سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی ایران یکی از قدرت های بزرگ و اثرگذار در منطقه و جهان است، خاطرنشان کرد: سپاه هم در رخدادهای داخلی مثل زلزله، سیل و اخیراً هم «بحران کرونا »، خوب عمل کرده و هم در برنامه ریزی های برون مرزی برای تثبیت اقتدار نظام اسلامی ایران یکی از درخشان ترین نهادهای انقلاب اسلامی بوده است.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: پایه گذار این حرکت عظیم امام راحل بود و شهدای والامقام این حرکت را زنده نگه داشتند و مقام معظم رهبری، امام‌المسلمین هم این حرکت را مدیریت می‌کنند و این مدیریت آنقدر توانمند و همه جانبه بوده است که دنیا به آن اقرار دارد.

آیت الله علما با اشاره به رزمایش مواسات و همدلی مقام معظم رهبری گفت: در رزمایش مؤمنانه مساوات و همدلی که به عالی ترین شکل ممکن در ایران اسلامی برای یاری رساندن به محرومان در ماه مبارک رمضان برگزار شد، سپاه در کنار تشکل های مردمی بسیار خوب و موفق ظاهر شدند.

قبل از سخنان آیت الله علما، حجت الاسلام جلیلیان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) گزارشی از برنامه های این نهاد ارائه کرد.

وی گفت: سپاه پاسدارن با الگوگیری از خط و مشی شهید مطهری در هر کجا که لازم بوده پویا و با انگیزه در خدمت نظام و ولایت بوده است.

حجت الاسلام جلیلیان افزود: بیش از ۳ هزار پاسدار تحت آموزش های عقیدتی سیاسی قرار گرفته، ضمن این که بیش از ۴ هزار پاسدار و بسیجی دوره های آموزش های تربیتی را سپری کرده اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) همچنین از تشکیل یک هزار و ۲۰۰ جلسه بصیرت افزایی برای ۱۱ هزار تن از بسیجیان خبر داد و اظهار امیدواری کرد این نشست ها هم از حیث کمیت و هم به لحاظ کیفیت افزایش یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha