پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست حوزه علمیه خواهران یزد

حوزه/مسئول بسیج طلاب ور وحانیون استان یزد گفت: یکی از آسیب های مجموعه های ارزشی عدم کار تشکیلاتی است که پیشنهاد می شود هر یک از مجموعه های حوزوی و دانشگاهی یک گروه جهادی تشکیل دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام مهدی قره چاهی عصر امروز در نشست مشترک بانوان جهادگر طلبه یزدی و دانشجویان جهادگر یزد و معاون عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان که در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد برگزار شد با اهدای صلوات به روح درگذشتگان خصوصا اموات کرونایی، فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

وی یکی از اهداف تشکیل این جلسه مشترک را همفکری برای فعالیت های مشترک و تشکیلاتی طلاب و دانشجویان در کمک به نیازمندان در رزمایش مواسات بیان کرد و افزود: اکنون همه عالم حتی ابرقدرت ها درگیر ویروس کرونا شده اند و این ماجرا از یک نظر تهدید و از یک نظر فرصت محسوب می شود که باید از فرصت های آن استفاده کرد.

مسئول بسیج طلاب سپاه الغدیر استان یزد  ادامه داد: 90 درصد ذهن مردم دنیا درگیر کروناست و اگر یک زمانی همه ذهن ها مشغول به قدرت خدا شود چه می شود که می توان فرصت این گونه بحران ها را به ظرفیت برای همدلی تبدیل کرد.

حجت الاسلام قره چاهی تصریح کرد: در حال حاضر در دانشگاه و حوزه فضای خوبی برای کار جهادی و انجام کارهای ناممکن به وجود آمده است و در تغسیل اموات کرونایی یک مرهمی بر دل ها شد، لذا خاطرات جهادگران ثبت و ضبط شود.

مسئول بسیج طلاب سپاه الغدیر استان یزد یکی از آسیب های مجموعه های ارزشی را عدم کار تشکیلاتی عنوان کرد و افزود: پیشنهاد می شود که هر یک از مجموعه های حوزوی و دانشگاهی یک گروه جهادی را تشکیل دهند.

*معرفی مجموعه های جهادی به مرکز مدیریت حوزه های خواهران کشور

در ادامه این نشست، مریم حسن پور معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با خیرمقدم به بانوان جهادگر حوزوی و دانشگاهی اظهار کرد: در این مدت با شکل گیری مجموعه های جهادی، تاکنون گروه های جهادی مدارس علمیه شهر احمدآباد اردکان، شهر اردکان، شهر میبد و شهر یزد به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور معرفی شده اند و سایر شهرستان ها نیز در آینده ای نزدیک تشکیل می شوند.

وی از انجام تغسیل اموات کرونایی در استان کرمان با هماهنگی با حوزه علمیه خواهران یزد خبر داد و گفت: بانوان طلبه یزدی تغسیل دو میت زن کرمانی مبتلا به کرونا را با اعزام به کرمان انجام دادند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد کار تشکیلاتی دانشجویان و طلاب را مؤثر خواند و گفت: الان مناطق حاشیه ای یزد نیاز به فعالیت جهادی دارند و فکر نکنیم که حتما باید به منطقه دورتر برویم چون جهادی هستیم.

حسن پور با اشاره به تهیه اقلام معیشتی در رزمایش مواسات اذعان کرد: می توان در کنار بسته های معیشتی، یک بسته فرهنگی هم آماده کرد از جمله کتاب هایی جدید درباره کرونا و یا بازی هایی که می توان در خانه انجام داد.

در پایان، هر یک از طلاب و دانشجویان پیشنهادات خود را ارائه دادند.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha