پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فراهانی

حوزه/ سال گذشته نزدیک به ۳۰ تن تولید گلاب داشتیم اما امسال با افزایش ظرفیت دستگاه تقطیر پیش‌بینی می‌شود در مجموع تولید گلاب به ۴۵ تن و استحصال سایر عرقیات از مزارع گیاهان دارویی به ۲۰ تن برسد درحالی‌که این آمار در سال گذشته ۱۰ تن بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حسین فراهانی طی گفت‌وگویی با اشاره به بخشی از دستاوردهای مؤسسه زائر در حوزه‌های کشاورزی اظهار کرد: عملیات برداشت گل و آیین گلابگیری هم‌زمان با شکوفا شدن گل‌های محمدی در باغ‌های موقوفه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در بخش جعفرآباد قم آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در سال جدید که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام جهش تولید نام‌گذاری شده است مدیریت کشاورزی فاطمیه با بهره‌گیری از دو دستگاه تقطیر عرقیات گیاهی و گلابگیری ظرفیت تولیدی خود را به دو برابر سال قبل افزایش داده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه کشاورزی مؤسسه فرهنگی اقتصادی زائر کریمه گفت: سال گذشته نزدیک به ۳۰ تن تولید گلاب داشتیم اما امسال با افزایش ظرفیت دستگاه تقطیر پیش‌بینی می‌شود در مجموع تولید گلاب به ۴۵ تن و استحصال سایر عرقیات از مزارع گیاهان دارویی به ۲۰ تن برسد درحالی‌که این آمار در سال گذشته ۱۰ تن بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و افزایش حجم بارندگی‌ها گلاب و عرقیات استحصال شده باغات موقوفه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها از کیفیت بسیار خوبی برخودار خواهد بود که این گلاب در فروشگاه‌های متبرکات اطراف حرم مطهر در اختیار عموم مردم قرار داده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha