پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حمله به پلیس اسرائیلی

حوزه/ یک جوان فلسطینی در منطقۀ «کفر سابا» با چاقو به یک پلیس رژیم اشغالگر قدس حمله کرده و بنا به اعتراف شبکه‌های عبری زبان، او را به شدت مجروح کرده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که پس از بسته شدن مسجدالاقصی به علت شیوع کرونا، این مسئله مطرح شده که رژیم صهیونیستی قصد دارد مسجدالاقصی را برای صهیونیست‌ها باز کند ولی مسلمانان همچنان نمی‌توانند وارد مسجدالاقصی شوند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه به نقل از «القدس العربی»، یک جوان فلسطینی در منطقۀ «کفر سابا» با چاقو به یک پلیس رژیم اشغالگر قدس حمله کرده و بنا به اعتراف شبکه‌های عبری زبان، او را به شدت مجروح کرده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که پس از بسته شدن مسجدالاقصی به علت شیوع کرونا، این مسئله مطرح شده که رژیم صهیونیستی قصد دارد مسجدالاقصی را برای صهیونیست‌ها باز کند ولی مسلمانان همچنان نمی‌توانند وارد مسجدالاقصی شوند.

با قوت گرفتن این احتمال، «شیخ عمر الکسوانی» مدیر و «شیخ عکرمة صبری» امام جماعت مسجدالاقصی واکنش نشان داده و بودند که اگر صهیونیست‌ها وارد مسجد شوند، عواقب این اقدام متوجه آنها خواهد بود و خواهند دید که درهای مسجدالاقصی برای ده‌ها هزار نمازگزار مسلمان نیز باز خواهد شد. اعلام این مواضع از سوی امام جماعت مسجدالاقصی موجب شد که وی از جانب سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تهدید شود.

از سوی دیگر، وزارت امور خارجۀ آمریکا نیز آمادگی خود را برای ملحق شدن شهرک‌های صهیونیست‌نشین و بخش‌های زیادی از کرانۀ باختری به دولت اسرائیل اعلام کرده است. در این‌باره، سخنگوی وزارت خارجۀ آمریکا در گفتگو با رسانه‌ها گفته است: همانگونه که بارها گفته‌ایم ما آمادگی داریم که از اقداماتی که  برای گسترش حاکمیت اسرائیل و الحاق مناطقی از کرانۀ باختری به دولت اسرائیل صورت می‌گیرد، حمایت کنیم.

وی بر این نکته تأکید کرده که الحاق این مناطق به اسرائیل، با توجه به چارچوب و چشم اندازی است که ترامپ ترسیم کرده است. این سخن سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اشاره به سخنان وزیر خارجۀ آمریکا پمپئو است که گفته بود: اقدام نهایی برای الحاق مناطقی از کرانۀ باختری به حکومت اسرائیل وابسته به تصمیم و اقدام دولت بعدی اسرائیل است.

گردان‌های عزالدین قسام هم اعلام کرده‌اند که یک هواپیمای بدون سرنشین که قصد ورود به نوار غزه را داشته ساقط کرده و این هواپیما اهداف خاصی را در نوار غزه دنبال می‌کرده است. در مقابل صهیونیست‌ها ضمن اعتراف به سقوط هواپیما، آن را نتیجۀ نقص فنی دانسته اند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha