جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مومنی از کمک ۵۰۰میلیون ریالی حضرت آیت الله مکارم شیرازی  به صورت نقدی به ۵۰۰ نیازمند در قالب رزمایش مساوات و تحت قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مومنی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، ضمن تقدیر از فعالیت های مجدانه و تلاش شبانه روزی قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان در لبیک گویی به فرمان رهبر انقلاب در خصوص اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه، اظهار کرد: در موقعیت فعلی کشور و بحرانی که نه تنها برای مملکت ما، بلکه برای دنیای بشریت به وجود آمده، وظیفه همگانی اقتضا می کند هر مسلمانی که اهتمام به امور دیگر مسلمین دارد و به مصداق "تعاونوا علی البر و التقوی" در صحنه حاضر شده و بی تفاوت نسبت به افراد مبتلا، گرفتار، مستمند و نیازمند نباشند.

مسئول دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی در اصفهان با اشاره به خدمات حدود ۷۰۰ نفر از طلاب در قرارگاه جهادی در زمینه ضدعفونی و توزیع سبد ارزاق و کالا، گفت: نهادهای حوزوی در قالب  قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون از ابتدای مسئله کرونا وارد صحنه شدند، فعالانه و مجدانه هم چنان کار می کنند و باید آنها را دعا کرده و از خداوند توفیقات و سلامتی آنها را بخواهیم.

وی همچنین از کمک مراجع تقلید به ویژه آیت الله العظمی مکارم شیرازی در جریان بروز بحران کرونا خبر داد و افزود: در همین رابطه آیت الله العظمی مکارم شیرازی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی و بخش دیگری به صورت غیر نقدی جهت کمک به نیازمندان متاثر از بحث کرونا پرداخت کردند و کمک های دیگری نیز ایشان در اصفهان، قم و شیرازدر این رابطه دارند.

وی اضافه کرد: در دفتر اصفهان مبلغین و کارشناسان به طور شیفتی، پاسخگوی مسائلی که در رابطه با کرونا مطرح می شود هستند و سوالات مردم را با حلم، صبر و بردباری جواب می دهند، اکنون بیش از ۱۰ نفر در دفتر ایشان روزانه پاسخ گوی سوالات تلفنی در رابطه با مسائل کلی و به ویژه کرونا می باشند.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی عنوان کرد: جزوه مستقلی به نام "مسائل مستحدثه در خصوص کرونا" که شامل ۳۰ سؤال و جواب توسط آیت الله العظمی مکارم شیرازی تهیه شده است. همچنین درباره دفن، عیادت و کمک به افراد مبتلا به کرونا در این جزوه استفتائات را بیان کرده اند.

وی ضمن قدردانی از اقدامات امام جمعه اصفهان و معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، افزود: امیدوار هستیم خداوند تبارک و تعالی همه افراد مبتلا به این بیماری را شفا دهد و این بیماری پیش از نیمه ماه مبارک رمضان ریشه کن شود و مردم بتوانند در مساجد شرکت کرده و برنامه عبادی و جماعات خود را به نحو کامل برگزار کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهره IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    با سلام من یک خانوم نیازمند هستم با یک بچه بیمار از پس خرجمون بر نمیام لطفا به من کمک کنید نیاز به کمک مالی دارم ۶۰۳۷۷۰۱۵۰۳۰۲۸۳۹۸
  • روح الله IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    با سلام و تبریک میلادحضرت جواد و میلادحضرت علی ودهه فجر خدمت آیت‌الله مکارم شیرازی حفظه الله من در محرومترین و دورترين نقطه مرزی شهرستان خواف روستای همزاره با شهریه و حقوق ۳میلیون تبلیغم ک توان اداره زندگی را ندارم و بدون هیچ قرار داد مالی از مردم لطفا مساعدت و کمک فرمائید