جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر شما/ حضور داوطلبانه طلاب جهادی سراسر کشور در میدان مبارزه با کرونا

حوزه/ حجت‌الاسلام چنانی، گزارشی از اقدامات مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش در بحران سیل و کرونا ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام چنانی، مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش، در نشست مدیر و معاونان حوزه علمیه خوزستان با اساتید شهرستان شوش، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) پرداخت و اظهارداشت: این مدرسه علمیه حدود ۱۵۰ طلبه از پایه ۱ تا ۱۰ و ۲۵ طلبه دارد که پایه ۱۰ به اتمام رسانده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات جهادی طلاب و روحانیون این مدرسه علمیه، گفت: در اسفندماه ۹۸ با شیوع ویروس کرونا، دروس به‌صورت غیر حضوری برگزار شد؛ به طوری که اساتید در شبکه پیام‌رسان ایتا درس‌ها را بارگذاری کرده و به همین دلیل خوشبختانه بسیاری از محدوده‌های درسی تاکنون به اتمام رسیده‌اند.

حجت‌الاسلام چنانی با بیان اینکه درس و بحث‌های طلبگی در کنار فعالیت‌های جهادی طلاب ادامه دارد، افزود: علاوه بر اینکه طلاب در وقت‌های خالی روز، در گروه‌های اجتماعی مباحثه می‌کنند، در غیر ساعات درسی نیز مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش گفت: فعالیت‌های جهادی این مدرسه در زمینه مبارزه با کرونا چشم‌گیر بود؛ به‌طوری‌که طلاب و اساتید از همان روزهای آغازین بحران، مشغول ضدعفونی و پاک‌سازی مناطق و کوچه‌های شهر شدند.

وی خدمت‌رسانی طلاب در روستاهای اطراف شوش را یکی از اقدامات ویژه حوزه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش دانست و تصریح کرد: شهرستان شوش حدود ۲۲۰ روستا دارد و ازآنجایی‌که جمعی از طلاب این مدرسه ساکن روستاهای اطراف هستند، فضای تبلیغی و خدمت‌رسانی گسترده‌ای به‌وسیله اقدامات طلاب در مناطق مذکور صورت گرفت.

حجت‌الاسلام چنانی، حمایت از کارگاه‌های تولید ماسک را دیگر اقدام مدرسه علمیه امام محمدباقر شهرستان شوش دانست و گفت: این مدرسه علمیه در راستای تقویت کارگاه‌های تولید ماسک، مواد اولیه ۲۰ هزار ماسک را تهیه و میان کارگاه‌های سطح شهر توزیع کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش، اضافه کرد: همچنین ۱۵ طلبه، روحانی و استاد این مدرسه علمیه در زمینه تغسیل و تکفین اموات کرونایی مشغول به فعالیت می‌باشند.

وی با اشاره به اقدامات این مدرسه علمیه در زمینه مقابله با سیل فروردین ماه، گفت: با توجه به اینکه شهرستان شوش، یک منطقه سیل‌زده است، مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع)، به یک مقر عملیاتی برای مبارزه با بحران سیل شد و اقداماتی همچون توزیع اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان، پخت و توزیع غذای گرم و سایر فعالیت‌های جهادی از مجموعه کارهای طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهر شوش در جریان سیل فروردین ماه بود.

حجت‌الاسلام چنانی، در پایان با اشاره به ورود برخی از طلاب این مدرسه علمیه به دروس تخصصی همچون نقد فرق ضاله، مشاوره کودک و ازدواج، برای حضور مؤثر در جامعه، تصریح کرد: اقدام عملی ما در آینده، راه‌اندازی یک مرکز تخصصی با رشته‌های مختلف در شوش  است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha