چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عبدالحسین چنانی، مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) شوش

حوزه/ حجت الاسلام چنانی گفت: امروزه هجمه‌های فرهنگی-اجتماعی غرب در فضاهای مجازی و حقیقی و ایجاد شبهه در مغز جوانان، می طلبد تا سربازان جوان وارد حوزه‌های علمیه شده و با کسب علم و تهذیب نفس به یاری و نجات جامعه بشتابند.

حجت الاسلام عبدالحسین چنانی، مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شهرستان شوش، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به آغاز پذیرش حوزه های علمیه اظهار داشت: امروزه هجمه‌های فرهنگی-اجتماعی غرب در فضاهای مجازی و حقیقی و ایجاد شبهه در مغز جوانان، می طلبد تا سربازان جوان وارد حوزه‌های علمیه شده و با کسب علم و تهذیب نفس به یاری و نجات جامعه بشتابند.

وی افزود: اساساً افرادی جذب حوزه علمیه می‌شوند که علاوه بر استعداد ذهنی و علمی، با ایمان و احساس مسئولیت بوده و دلسوز خود، خانواده و جامعه نیز باشند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شوش، با اشاره به ویژگی های طلبه موفق، ابرازداشت: از ویژگی های طلاب حوزه های علمیه این است که هدفی جز خدمت به دین، مردم و دفاع از آرمان‌های انقلاب نداشته باشند.

 وی در ادامه به بیان نقش طلاب در ایجاد حرکت های اجتماعی در جامعه پرداخت و اذعان داشت: طلاب علاوه بر اینکه خود در بسیاری از فعالیت های مثبت اجتماعی حضور میدانی دارند همواره رهبری فکری این فعالیت ها و تحرکات را برعهده داشته و دارند.

حجت الاسلام چنانی به تبلیغات وسیعی که دشمن علیه حوزه و روحانیت انجام داده اشاره کرد و افزود: از آن جایی که دشمن همواره به دنبال تاریک کردن آینده سبز و از بین بردن آرمان هاست و حوزه‌های علمیه همواره سنگر علم جعفری و حافظ  رسالت نبوی بوده‌اند و با تربیت سربازانی فقیه و انقلابی زمینه های رشد و هدایت جامعه به سمت جامعه مهدوی و ظهور را داشتند؛ از این رو دشمن ناچار به تخریب سرباز و خراب کردن سنگرهاست.

وی در پایان، با اشاره به آینده شغلی طلاب، گفت: طلاب علاوه بر اجر معنوی و خدمت به خلق و دفاع از کیان دین و عقیده، می‌توانند پس از اتمام دروس خود وارد سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، دستگاه قضا و وکالت، تدریس در دانشگاه‌ها، مدارس، مؤسسات دینی، صداوسیما و... شوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha