پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تغسیل و تکفین اموات کرونایی

حوزه/ طلاب جهادی مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شوش، بیش از ۹ ماه است که پایِ‌کارِ شریعت مردم ایستاده‌اند و هر روز اقدام به تغسیل اموات کرونایی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، پس از شیوع ویروس منحوس کرونا و افزایش آمار تلفات انسانی این بیماری، مسأله کفن و دفن متوفیان کرونایی به یکی از بدترین دغدغه‌های مردم تبدیل شد؛ چراکه مردم مؤمن و مسلمان ایران، حاضر نبودند بدون رعایت آداب اسلامی و موازین شرعی، متوفی خود را دفن کنند!

در این راستا، طلاب مدارس علمیه کشور، جانانه به دل خطر زده و عهده‌دار این مسئولیت سنگین و خطیر شدند.

هم‌اکنون یکی از گروه‌هایی که در استان خوزستان این وظیفه سنگین و خطرناک را بر عهده گرفته، طلاب جهادی مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش است که بیش از ۹ ماه، پایِ‌کارِ شریعت مردم ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین چنانی، مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش، در این خصوص، به خبرنگار افتخاری «حوزه» در شوش می‌گوید: تغسیل و تدفین اموات کرونایی با توجه به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، به چالشی بزرگ تبدیل‌شده بود؛ بر این اساس، قرارگاه جهادی مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش، به خاطر حساسیت موضوع و احساس نیاز شدید در این رابطه وارد عمل شد.

وی، با اشاره به‌سختی‌های ابتدایی این کار، گفت: در ابتدا مجبور بودیم به خاطر نبود غسالخانه‌ مناسب برای تغسیل اموات کرونایی در شهرستان شوش، به ۷۰ کیلومتر آن‌طرف تر برویم و اموات کرونایی را در غسالخانه‌ی دزفول غسل و کفن کنیم.

ای روحانی جهادی، در ادامه بیان کرد: به خاطر بُعد مسافت و به درازا کشیدن بیماری کرونا، پیگیری‌های زیادی برای حل مشکل مذکور انجام دادیم و خوشبختانه مسئولین شهرستان در نشست ستاد کرونا تصویب کردند که شهرداری در اسرع وقت غسالخانه‌ای را با تجهیزات کامل برای این کار آماده کند.

حجت‌الاسلام چنانی گفت: از اسفند سال ۹۸ تاکنون ۳۰ نفر از طلاب مدرسه علمیه وارد طرح تغسیل و تدفین اموات کرونایی شده و به لطف خدا تاکنون توانستیم کارهای تغسیل و تدفین حدود ۲۰۰ متوفی از شهرستان‌های شوش و حتی دزفول را انجام دهیم.

وی افزود: در این مدت تجهیزات غسل از جمله لباس مخصوص و لوازم ضدعفونی‌کننده را توسط خیرین و شبکه بهداشت تأمین‌شده کردیم که جا دارد از آن‌ها تقدیر و تشکر کنیم.

حجت‌الاسلام چنانی در پایان گفت: در دین اسلام گرفتن وجه در قبال تغسیل اموات جایز نبوده و به همین دلیل نیز کار تغسیل و تدفین اموات کرونایی به‌صورت کاملاً رایگان توسط طلاب به‌قصد کسب رضای الهی صورت گرفته و امیدواریم خداوند منان این عمل را از ما قبول کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha