یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 898460
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
تصاویر / پخش گوشت زنده نذری توسط گروه جهادی طلاب اهر

حوزه/ حجت‌الاسلام برهانی، گفت: شرح پویش به این صورت است که حداقل یک رأس قربانی (گوسفند) توسط نمازگزاران مساجد خرید شده و پس از ذبح، گوشت گرم آن میان مستمندان و خانواده‌های بی‌بضاعت همان منطقه و مسجد توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام برهانی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان اینکه مساجد شهرستان هویزه در اقدامی متحد جهت اجرای رزمایش مواسات قربانی می‌کنند، اظهارداشت: ازآنجایی‌که قربانی کردن و همچنین توزیع گوشت آن بین مستمندان از سنت‌های ائمه معصومین(ع) به‌ویژه پیامبر اعظم(ص) بوده، طی هماهنگی صورت گرفته با مساجد شهرستان هویزه پویش «هر مسجد یک قربانی» در سطح مساجد شهرستان آغاز کردیم.

وی به روایتی از حضرت نبی اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) به ام سلمه می‌فرمایند که «همیشه قربانی کن و در صورت نداشتن پول برای قربانی، مبلغی را قرض بگیر»؛ این روایت دال بر اهمیت و ضرورت قربانی کردن است که مؤمنان باید به آن توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام برهانی، با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مساجد شهرستان جهت دفع بلا و همچنین لبیک‌گویی به سفارش مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش مواسات، اعلام آمادگی نموده‌اند، گفت: شرح پویش به این صورت است که حداقل یک رأس قربانی (گوسفند) توسط نمازگزاران مساجد خرید شده و پس از ذبح، گوشت گرم آن میان مستمندان و خانواده‌های بی‌بضاعت همان منطقه و مسجد توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف ما محور و مرکز قرار دادن مسجد است، تصریح کرد: در دین مقدس اسلام مرکزیت مسجد به‌وضوح مشاهده می‌شود و هیچ‌گاه مسجد فقط برای نماز و عبادت نبوده است! به همین دلیل با اجرای چنین طرح‌هایی امید به احیای دوباره این مرکزیت و محوریت داریم.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه، در پایان گفت: این قربانی در دو نوبت شب نیمه ماه مبارک رمضان هم‌زمان با ولادت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) و شب شهادت حضرت امام علی(ع) انجام خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نادر IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    سلام تصویر فوق مربوط به شهرستان اهر استان آذربایجانشرقی می باشد #امانتداری