پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
گرامیداشت شهید مرتضی مطهری

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جهاد علمی و فرهنگی آیت الله شهید مطهری را الگوی کارآمدی برای حوزه و دانشگاه دانست.

آیت الله محسن فقیهی در سخنانی اظهار داشت: فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم و استاد، فرصت بسیار خوبی است که بار دیگر نگاهی به اندیشه و آثار و سبک زندگی این استاد فرزانه و معلم بزرگ انقلاب داشته باشیم.

وی افزود: به خصوص از طلاب و فضلای حوزه انتظار می رود که اولاً خودشان هر چه بیشتر در این باره تحقیق و بررسی داشته باشند و ثانیاً هم  این که آحاد جامعه را با اندیشه و کتاب های شهید مطهری آشنا نمایند، چرا که به تعبیر جالب حضرت امام خمینی(ره) همه آثار ایشان بدون استثنا، مفید و ارزشمند و مورد نیاز جامعه است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: آیت الله مطهری در زمینه جهاد علمی و فرهنگی و اخلاقی بر اساس دغدغه دینی و انقلابی، بسیار ممتاز و شاخص بود تا آن جا که امروز هم مجاهدت علمی و فرهنگی ایشان، الگوی کارآمدی برای حوزویان و دانشگاهیان به شمار می رود.

وی با اشاره به این که این شهید والامقام چه از منظر علمی و معرفتی و چه از حیث اخلاقی و تقوایی در مرتبه و جایگاه والایی قرار داشت، خاطرنشان کرد: آن چه مهم است این که ما باید هر چه بیشتر و بهتر این شخصیت بزرگ و تاثیرگذار انقلاب اسلامی را به جامعه و به خصوص نسل جوان بشناسانیم تا ملت ما بیش از پیش از اندیشه و کتب این شخصیت برجسته بهره مند شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha