جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تفکر استاد مطهری چارچوبی است که می ‏توان به عنوان یک بنیان به آن تکیه کرد تا در مسیر حرکت گام دوم انقلاب دچار انسداد و رکود نشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در جلسه گرامیداشت روز معلم با حضور اساتید دانشگاه هنر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه شهید مطهری یک الگو برای جامعه ماست که باید تکثیر شود، گفت: خط فکری که می‏ تواند انقلاب را از نظر فکری حفظ کند، همان خط فکری مطهری، یعنی اسلام ناب و بدون التقاط و بدون گرایش به جریان‏ های التقاطی و انحرافی است.

امام جمعه تبریز افزود: از منظر رهبر معظم انقلاب باید روی افکار شهید مطهری، کار فکری بشود، اما در این تفکر متوقف نشد، چرا که نیازهای فکری، به روز و نو می ‏شود، از این رو در مسیر حرکت گام دوم انقلاب به مطهری‏ ها نیاز مبرم داریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه مطهری‏ های گام دوم انقلاب، باید همان نسبتی را با انقلاب داشته باشند که شهید مطهری داشت، اظهار کرد: مطهری‏ های گام دوم انقلاب باید انقلابی باشند و نسبت به توطئه انقلاب ‏زُدایی از حوزه و جامعه حساس باشند.

وی ادامه داد : مطهری‏ های گام دوم انقلاب باید حرف انقلاب را تا اقصی نقاط کشور، منطقه و جهان امتداد دهند و برای سؤالات جدید، پاسخ‏ های متناسب و منطقی ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد : مطهری‏ های گام دوم انقلاب باید تفکر ناب اسلامی را از خطر التقاط و انحراف به مسیر تفکرات وارداتی شرقی و غربی مصون بدارند.

امام جمعه تبریز، شهید مطهری را از نگاه رهبر معظم انقلاب چنین توصیف کرد: شهید مطهری متفکر ژرف اندیش، پهلوان مبارزه با التقاط، روحانی متناسب با زمان، مصداق بارز مجاهد فی سبیل الله، معلم بزرگی برای دیروز و امروز و فردای کشور، متفکر دین ‏شناسِ مؤمنِ بااخلاص و پُرکار و خلاصه ای از اندیشه‏ های اصلاحی عمیق امام بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تقدیر از تلاش های اساتید و معلمان در روزهای کرونایی، گفت: در روزهای بحرانی کرونا مدافعان بهداشت و سلامت در بیمارستان ها و اساتید در سنگر علم و اندیشه نقشی ماندگار از خود به جای گذاشتند و اجازه ندادند شرایط حاکم بر جامعه آسیب زیادی به بخش سلامت و آموزش وارد کند.

امام جمعه تبریز افزود: در این شرایط شکوه همدلی مردم با اقشار بی بضاعت و آسیب دیده از کرونا هم تماشایی بود و خیران نیک اندیش و مردم نوعدوست ایرانی با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در رزمایش مواسات و کمک مومنانه به یاری همدیگر شتافتند.

در این جلسه ویدئو کنفرانسی؛ مسئولان دانشگاه هنر اسلامی هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و دیگر شهیدان جبهه علم و آگاهی از فعالیت های مجازی دانشگاه در شرایط کرونا گزارش ارائه دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha