جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هفته معلم

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با صدور پیامی ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مطهری و هفته معلم و تبریک این مناسبت به همه معلمان و اساتید، تنویر و هدایت افکار جامعه را بهترین رسالت عالمان عامل دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی به مناسبت سالگرد شهادت معلم شهید استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: خداوند بنده‌نواز و رحمت گستر را شاکریم که گوهر ذی‌قیمت علم را در وجود انسان قرار داد تا سبب فضیلت آدم بر فرشتگان شود و نام صاحبان علم را پس از نام خود و فرشتگان آورد و فرمود: «شهد الله انه لا الاّ هو والملائکة و اولوالعلم» و قطعاً این تکریم در ذکر نام علما در ردیف ملائک دلیل دارد؛ چه اینکه نیل به مقامات والای ایمان را ویژه صاحبان علم دانست و فرمود: «یرفع الله الذین آمنوا منکم والذین اوتوا العلم درجات».

در ادامه این پیام آمده است: آری ازاین‌رو در حدیث قدسی می‌فرماید: «من تواضع لعالم او الولدیه رفعته فی الدارین» و نبی مکرم اسلام علما را وارثان انبیا دانست و فرمود: فضیلت قلم عالم برتر است از خون شهدا.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه پیام خود می‌افزاید: تنویر و هدایت افکار جامعه بهترین رسالت عالمان عامل است و نیل به مقامات رفیع تعلیم و تعلم هنگامی که با فوز شهادت قرین شود تقرب الی الله را ضمانت می‌کند، حوزه‌های علمی شیعه به ستارگان آسمان علم و فقاهت در ادوار مختلف که مهد پرورش انسان‌های خودساخته‌ای با این سبقه و رهیافت اندیشه‌ای درباره حضور در عرصه علم است افتخار می‌کند.

در ادامه این پیام آمده است: نمونه‌ای از تربیت‌یافتگان این مکتب، استاد شهید مرتضی مطهری است که در ابعاد وسیع و رشته‌های مختلف با قول و فعل و قلم جهاد علمی و اعتقادی نمودند و در بحبوحه فعالیت‌های فساد برانگیز دشمنان اسلام مخصوصاً در دوران سخت و منتظر پرور غیبت، زره دفاعی از نوع اندیشه سالم را به جامعه ارائه کردند و نقشه‌ها و هجوم‌های فرهنگی دشمن را پدافند کردند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه این پیام می‌افزاید: با درود و صلوات به ساحت بافضیلت همه علمای عامل و معلمان فاضل که با شناخت موقعیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی سکان‌داری هدایت علمی و معنوی جامعه را بر عهده داشته‌اند و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید استاد مرتضی مطهری، هفته بزرگداشت مقام معلم را به محضر همه اساتید و معلمین گرامی در سراسر کشور خاصه اساتید مکرم و معزز حوزه علمیه خراسان شمالی که در طول سال و به‌صورت ویژه از ابتدای شیوع ویروس کرونا رسالت خطیر تعلیم و تربیت را با اخلاص و تعهد از طریق فضای مجازی انجام می‌دهند تبریک عرض کرده و از تلاش و وقت گذاری و جهاد علمی همه بزرگواران تقدیر و تشکر می‌نمایم.

در ادامه این پیام آمده است: آنچه مشهود است طلاب جوان و جهادگر حوزه علمیه خراسان شمالی که به برکت دریافت فیوضات اخلاقی و معنوی و علمی از محضر شما عزیزان به فضل الهی در عرصه‌های علمی، اخلاقی، تبلیغی و جهادی و به‌ویژه در مقابله با ویروس منحوس کرونا حتی در ایام تعطیلی نوروز خوش درخشیده‌اند قدردان و سپاسگزار شما اساتید بزرگوار هستند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در پایان این پیام می‌گوید: با آرزوی توفیق و تندرستی برای شما و خانواده‌های مکرّمتان که در عرصه جهاد علمی با شما مشارکت دارند امید است در این ماه سراسر رحمت و مغفرت و برکت مشمول دعای خیرتان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha