سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/ رئیس دانشگاه قم گفت: اساتید و معلمان نقش بسیار کلیدی و محوری در انتقال فرهنگ، معرفت و تقوا دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به هفته معلم و اهمیت پاسداشت ارزش‌های تمامی معلمان و اساتید محترم در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: معلم انتقال‌دهنده فرهنگ، ادب، ایمان، تقوا، دانش و علم از یک نسلی به یک نسل دیگر است، در واقع این‌یکی از ویژگی‌های انسان است که چیزی را که اندوخته و یاد گرفته را به دیگران انتقال می‌دهد.

وی ادامه داد: عامل انتقال این موارد ، استاد و معلم است که نقش بسیار کلیدی و محوری در انتقال فرهنگ، معرفت و تقوا دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز تأکید کرد: ما شاهد هستیم در جامعه خیلی از تصمیم‌هایی که افراد می‌گیرند به یک نحوی ریشه در تعلیماتی دارند که از معلم‌ها در کلاس‌های درس و دانشگاه فراگرفته‌اند.

وی بیان داشت: از این منظر امام خمینی (ره) می‌فرمایند که معلمی شغل انبیا است چراکه این انبیای الهی بودند که برای تعلیم و تربیت انسان‌ها به پیامبری مبعوث شدند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: حتی روایت است از پیامبر (ص) که ایشان می‌فرمایند خداوند من را برای تعلیم و تربیت فرستاده است به همین علت امام خمینی (ره) نیز معلمی را شغل انبیاء می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر روی اهمیت کار معلمان و نقشی که می‌توانند در جامعه داشته باشند تأکید کرده‌اند که باید راهنمایی‌ها و توصیه‌های ایشان همواره مورداستفاده قرا گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha