جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس جمهور

حوزه/ رئیس جمهور در جلسه «ستاد ملی مقابله با کرونا»، با تقدیر از علما، روحانیون، خیرین، بسیج و نیروهای مسلح، گفت: ۱۳۲ شهرستان که مناطق سفید و کم ریسک هستند از فردا مساجد و نماز جمعه هایش بازگشایی می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، یکشنبه ۱۴ اردیبهشت، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: در این ماه مبارک و مقدس و ماه صیام و قیام و ماه قرآن و دعا برای همه مردم عزیز و شریف و همه مسلمان‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم با دعای خیر، مردم از این مشکل و مصیبت ویروس هم بتوانند رهایی پیدا کنند.

رئیس جمهور ضمن تشکر از زحمات مردم ایران برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: امیدواریم در این ایام دعا و تضرع مردم مفید واقع شود و مورد قبول حق قرار بگیرد و با زحمات مردم و کادر درمان بتوانیم هر چه سریعتر به نقطه‌ای برسیم که زندگی برای مردم آسان‌تر شود.

وی با اشاره به گزارش وزارت بهداشت که در جلسه امروز قرائت شد، افزود: وزارت بهداشت اعلام کرده است در مجموع به صورت متوسط ۸۳ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده را رعایت کرده اند؛ در بعضی از شهرستان‌ها این رقم ۹۲ درصد بوده است. در تهران یک مقدار آمار کمتر بوده است.

رئیس جمهور ادامه داد: آمار متوسط ۸۳ درصد نشان دهنده همکاری مردم با مسئولان بهداشتی است.

تشکر از علما و روحانیون

روحانی، همچنین ضمن تشکر از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار داشت: از کسانی که در این روزها به احسان و نیکوکاری مشغول هستند تشکر می‌کنم، اعم از علما، روحانیون، طلاب، خیرین، نیروهای بسیج و مسلح همه پای کار آمدند و دارند بسته‌های حمایتی را آماده می‌کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: صرف نظر از اینکه این بسته‌های حمایتی چند درصد از مشکل آن خانواده‌ها را حل می‌کنند، فضای معنوی آن دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه این فضای معنوی نشان می‌دهد مردم ما به فکر هم هستند و در روزهای سخت یکدیگر را فراموش نمی‌کنند، گفت: مردم انفاق، احسان و نیکوکاری خودشان را انجام می‌دهند و این برای ما بسیار مهم است.

رئیس قوه مجریه با اشاره به زحمات کادر درمان در این ایام، گفت: الحق و الانصاف این قشر با تمام وجود پای کار آمدند و کار بزرگی را انجام دادند.

 روحانی در ادامه با اشاره به جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا، افزود: در طول شبانه روز گذشته آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها بسیار کاهش داشته است و به عدد حدود ۳۰۰ نفر رسیده است.

رئیس جمهور ادامه داد: کاهش رقم مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها برای بستری شدن، نسبت به روزها و ماه‌های گذشته بسیار قابل توجه است و این نشان از همکاری و تلاش کادر پزشکی ما دارد که ما را به این نقطه مطلوب رسانده است، البته هنوز با آن نقطه مطلوب مورد نیاز ما فاصله زیاد است و باید کار شود.

بازگشایی مساجد و نماز جمعه ۱۳۲ شهرستان از فردا

وی درباره بازگشایی مساجد و برگزاری نمازهای جماعت و جمعه، کرد: بازگشایی‌ها آرام‌ آرام و پلکانی انجام می شودو امروز تصمیم گرفته شد در 132 شهرستانی که شرایط سفید یا به تعبیر کم‌خطر دارند، از فردا مساجد بازگشایی و روز جمعه هم نماز جمعه‌ آن ها برگزار شود و پروتکل‌ها را مراعات می‌کنند.

روحانی اضافه کرد: به نظر من در مساجدی که پروتکل‌ها را مراعات می‌کنند، 2 زیبایی وجود دارد، هم زیبایی معنوی و هم زیبایی نظم و اجرای مقررات. در این مساجد یک عمل مستحب انجام می‌گیرد و یک عمل واجب، یعنی نمازگزار فاصله اجتماعی را مراعات می‌کند که به عمل واجب عمل کند و این که در مسجد نماز بخواند، عمل مستحب انجام می دهد، لذا پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

احتمال بازگشایی برخی مدارس از ۲۷ اردیبهشت

رئیس جمهور در مورد بازگشایی مدارس گفت: امروز پیشنهاد شد در جلسه که مناطق سفید و کم ریسک از ۲۰ اردبیهشت بازگشایی شود، اما کمی نگران بودیم و قرار شد از ۲۷ اردبیهشت آغاز شود؛ این زمان هم قرار شد برایش تصمیم گیری و جلساتی برگزار شود.  صدا و سیما کمک کند، نگرانی برای مردم نباشد و پروتکل های بهداشتی هم حتما مورد مطالعه قرار بگیرد.

در حال تکمیل ...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha