پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمدرضا آشتیانی

حوزه/معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امسال مردم ایران اسلامی در جای‌جای این سرزمین پهناور به‌خوبی به این توصیه عمل کردند و جلوه‌های زیبایی از مودت و همدلی را نشان دادند که در تاریخ بی‌نظیر و ماندگار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ، بابیان این‌که روزه گرفتن یکی از واجبات دین مبین اسلام است، اظهار داشت: انسان همواره در معرض گناه و خطا قرار داد و روزه گرفتن موجب می‌شود که انسان به‌نوعی خود را از آلوده شدن به گناهان مصون نگه دارد.

وی با اشاره به شرایط کنونی در کشور و شیوع بیماری کرونا ادامه داد: در این شرایط روزه گرفتن و توسل و نزدیکی به خداوند متعال می‌تواند موجب آرامش روح و روان شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی تأکید کرد: باید به این نکته مهم هم اشاره‌کنم که روزه گرفتن تنها مختص به دین اسلام نیست و همان‌طوری که در قران نیز اشاره‌شده در ادیان گذشته نیز وجود داشته است.

وی همدلی و کمک به نیازمندان را یکی دیگر از سفارش‌های اهل‌بیت و ائمه عنوان کرد و بیان داشت: امسال مردم ایران اسلامی در جای‌جای این سرزمین پهناور به‌خوبی به این توصیه عمل کردند و جلوه‌های زیبایی از مودت و همدلی را نشان دادند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: البته مردم ایران همواره در بحران‌ها و شرایط مختلف به یاری مردم و نیازمندان شتافته‌اند و این برای اولین بار نیست که چنین صحنه‌هایی از همدلی و هم یاری مردم را شاهد هستیم، چراکه در حوادثی مانند سیل، زلزله و... نیز مردم در صحنه با جان و دل حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha