جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فخرالدینی

حوزه/رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد از آماده سازی مصلای بزرگ یزد در فضای باز پس از سالیان طولانی انتظار مردم دارالعباده و علمای این دیار برای برگزاری نماز عید فطر واحد در شهر یزد خبر داد.

حجت الاسلام محمد فخرالدینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، با تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری(س) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمین و رفع گرفتاری ها و بیماری کرونا از عالم، اظهار کرد: نشست فرهنگی برخی از متولیان فرهنگی با آیت الله ناصری یزدی در خصوص برگزاری برخی مراسم از جمله روز جهانی قدس و نماز عید فطر تشکیل شد.

وی افزود: در این نشست با ارائه گزارشی از سوی شهرداری یزد و سازمان همیاری شهرداری ها به نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اطلاع داده شد که مصلای بزرگ شهر یزد که سالیان دراز آرزوی مردم متدین و علمای یزد برای برگزاری نماز عید فطر واحد بوده، در منطقه ترمینال قدیم یزد در حال آماده سازی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: برگزاری نماز عید فطر در صورتی در مصلای جدید برگزار می شود که شرایط بهداشتی استان در خصوص بیماری کرونا وضعیت سفید را اعلام کرده باشد.

حجت الاسلام فخرالدینی خاطر نشان کرد: هنوز تا پایان ماه مبارک رمضان فرصت باقی است و امیدواریم مردم انقلابی و متدین استان یزد با رعایت فاصله اجتماعی و تداوم آن در ایجاد وضعیت سفید در خصوص کنترل و مهار بیماری کرونا سهیم باشند.

وی تصریح کرد: اگر ستاد استانی مبارزه با کرونا اجازه برگزاری نماز عید فطر را صادر کند، نمازگزاران می بایست با رعایت مسائل بهداشتی و وسایل شخصی برای نماز را همراه بیاورند.

برپایه این گزارش، تا کنون به دلیل کمبود فضای مناسب برای برگزاری نماز عید فطر، این مراسم معنوی در اکثر مساجد شهر یزد برگزار شده و یک مراسم هم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و با دعوت از اقشار مردم در محل برگزاری نماز جمعه فعلی شهر یزد(مسجد ملااسماعیل) و یا پایگاه انقلاب در مسجد حظیره در سالیان گذشته برگزار شده است.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha