پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار رستمیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان سمنان، از حوزه علمیه و ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی در استان سمنان به عنوان یک ظرفیت فرهنگی یاد کرد و گفت: این ستاد می تواند به عنوان بازوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری و مشارکت در فعالیت ها داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، فرشید فلاح، در دیدار با مدیر حوزه علمیه استان سمنان، به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان اظهار داشت: مجری فعالیت های فرهنگی هنری، اصحاب فرهنگ و هنر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه این وزارت خانه در ۲۰ سرفصل کاری به عنوان شرح وظایف فعالیت دارد، تصریح کرد: رسالت و وظیفه اصلی فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگی، سیاست گذاری و هدایت و حمایت از طرح ها و فعالیت های فرهنگی هنری است.

وی در این خصوص به شورای های فعال زیر مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و از شورای فرهنگ عمومی، شورای اطلاع رسانی، شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و شورای قرآنی به عنوان نمونه نام برد و افزود: شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در حقیقت هماهنگ کننده فعالیت ها در مساجد است و مجری فعالیت های فرهنگی و هنری در این کانون ها، فرزندان و جوانان فعال در مساجد و مناطق مختلف هستند.

فلاح با اشاره به وجود بیش از ۲۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد با بیش از ۲۲ هزار عضوخاطرنشان کرد: این کانون ها به عنوان واحدهای فرهنگی در هر منطقه و اعضای آن به عنوان فعالان فرهنگی هنری ظرفیت های بسیار خوبی برای استفاده و توسعه فرهنگ و هنر هر منطقه است.

آمادگی حوزه علمیه و ستاد جبهه فرهنگی انقلاب برای همکاری با ارشاد سمنان

مدیر حوزه علمیه استان سمنان نیز در این نشست با تبریک انتصاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، از حوزه علمیه و ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی در استان سمنان به عنوان یک ظرفیت فرهنگی یاد کرد و گفت: این ستاد می تواند به عنوان بازوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری و مشارکت در فعالیت ها داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان با تاکید بر اینکه ظرفیت این ستاد می تواند در خدمت ارشاد استان سمنان قرار گیرد خواستار حمایت از این ستاد و جبهه فرهنگی شد.

وی بخشی از فعالیت های ستاد مردمی مذکور از جمله فعالیت در تولید و توزیع بسته های بهداشتی در قالب ستاد مردمی برای مقابله با شیوع کرونا اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha